4 de nov. 2008

El pianista Antonio Rosado ofereix demà a la Mercè un concert dedicat al repertori clàssic portuguès

(Ràdio Sarrià) El pianista António Rosado ofereix a la Mercè un concert dedicat a compositors portuguesos i internacionals dimecres 5 de novembre a les 21 h
El concert, amb entrada lliure, s’emmarca dins els programa de la VI Mostra Portuguesa, organitzada per l’ambaixada portuguesa i l’Institut Cãmoes
Ja fos sota la influència del seu mestre Aldo Ciccolini, al que conegué a París, o fent patent una versatilitat lloada pels crítics, no hi ha dubte de que el pianista portuguès António Rosado és un dels protagonistes essencials de l’actual panorama interpretatiu del seu país. Lluny, no obstant, d’acomodar-se i rentabilitzar un treball realitzat de manera esplèndida, António no ha baixat mai el pistó de la seva creativitat i s’ha guanyat els elogis de la prestigiosa publicació francesa “Diapasón”, que afirma que és “un intèrpret que domina tots els repertoris que aborda, transmetent tant emoció i poesia,com sentiment i bon gust”.
La irrupció d’António Rosado en el paisatge de la interpretació pianística portuguesa constitueix un fet singular. La primera vegada que pujà a un escenari tenia quatre anys. Desenvolupà més tard estudis musicals al Conservatori Nacional de Música de Lisboa, on acabà la carrera de piano. Seguidament, s’ instal·là a París i esdevingué deixeble de Aldo Ciccolini. No obstant, a aquest pianista, que sovinteja la companyia d’aquells que desafien l’impossible, encara l’esperava un dels moments més importants de la seva carrera: El seu debut el 1980 junt amb l’ Orquestra Nacional de Toulouse, sota la direcció de Michel Plasson. Des de llavors, António Rosado no ha parat d’actuar amb innumerables orquestres internacionals, dirigides per mestres tant notables com Georg Alexander Albrecht, Moshe Atzmon, Franco Caracciolo o David Stahl. Pel que fa a la música de cambra, l’ha situat al cantó de solistes del prestigi de Margarita Zimmermann, Maurice Gendron, Gerardo Ribeiro, i per descomptat Aldo Ciccolini, i Paulo Gaio Lima, amb qui realizà una esplèndida interpretació de la integral de l’obra de Beethoven per a violoncel i piano.
Lloat per les Acadèmies Internacionals Maurice Ravel i Perosi, António Rosado ha estat igualment distingit en els concursos internacionals Alfredo Casella de Nàpols i Vianna da Motta. Tantes singularitats en confluència, unides a la seva prolífica tasca discogràfica, produeixen
una singularitat major que refusa qualsevol excés formal en la interpretació, conscient
de que sempre és millor que els arguments dels autors que interpreta s’imposin per la via de la seducció. En aquest concert, Rosado recorrerà sàviament aquesta via per cada una de les perles que acull el programa.