6 d’abr. 2009

El comerços del Girona Centre Eix Comercial podran vendre els seus productes en una botiga virtual

(Ràdio Sarrià) Els establiments adherits a l'agrupació de comerciants Girona Centre Eix Comercial podran vendre els seus productes en una botiga virtual a través d'Internet. En un termini d'entre un i dos mesos preveuen que el nou servei ja sigui operatiu. Cada comerç podrà gestionar les seves ofertes i decidir quins productes posa a la venda a la xarxa. Els compradors rebran a casa els productes i seran els mateixos comerços els que s'encarregaran de la distribució . L'Associació preveu posar en funcionament el servei amb una quarta part dels 250 comerços associats és a dir una seixantena de botigues.
Una altra de les iniciatives de l'entitat és posar en funcionament un servei de neteja privat i corporatiu de l'associació de comerciants per a netejar les voreres i els vidres dels aparadors de les botigues. El president de l'agrupació de comerciants, Josep Maria Noguer, ha explicat que són els primers passos per arribar a ser un eix comercial a l'aire lliure de referència per a les comarques gironines.
El Girona Centre Eix Comercial ha estrenat una nova marca que aplega tots els comerços de la zona i una campanya publicitària en premsa, ràdio, televisió, cinemes i Internet per donar a conèixer la zona comercial també al sud de França i a les comarques de Barcelona, sobretot al Maresme i Osona. L'associació de comerciants, el departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat i l'Ajuntament de Girona han presentat, el pla estratègic que preveu, en dos anys, donar un impuls a un dels motors econòmics més importants de la ciutat. Són 600.000 metres quadrats de comerços i serveis en uns 500 establiments que generen el 20% d'ocupació a la ciutat. La campanya té un pressupost de 200.000 euros en dos anys.
El director dels serveis territorials del departament d'Innovació, Universitats i Empresa, David Mascort, ha explicat que el Govern s'ha compromès a elaborar un estudi sobre l'oferta comercial per establir quines són les millors estratègies de futur per incrementar el nombre de socis i la competitivitat de l'associació mentre que la tinent d'alcalde de Desenvolupament Local i Promoció, Cristina Alsina, ha destacat que la importància de la campanya de l'associació és la professionalització dels comerciants i l'impuls per promocionar els comerços de la ciutat. Una nova marca per aplegar els comerços i una campanya publicitària que uneix els carrers del Barri Vell amb els de l'Eixample seran les línies principals d'aquest any.