7 d’abr. 2009

Girona vol implantar el bícing i convidarà a Salt i Sarrià de Ter a participar-hi

(Ràdio Sarrià) Girona preveu implantar el "bícing" el sistema de lloguer públic de bicicletes. Seran unes 160 bicicletes en unes catorze estacions repartides per la ciutat i la distància entre estacions serà d'uns dos quilòmetres de mitjana.
l'Ajuntament de Girona també preveu convidar els municipis de Salt i Sarrià de Ter a unir-se a la iniciativa perquè el bícing es pugui implantar a les tres poblacions.
Girona ha rebut una subvenció de l'Institut Català d'Energia de 197.266,88 euros que fa possible que aquest any puguin fer la inversió de mig milió d'euros per implantar aquest sistema. L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, ha explicat que des del consistori estaven pendents que els hi atorguessin aquesta subvenció perquè, sinó, no hauria estat possible posar en marxa el 'bícing' aquest any. Els tècnics han d'analitzar els models de bicicleta pública que hi ha altres ciutats com ara Barcelona per mirar quin és el que encaixa millor amb la mobilitat a Girona. La inversió ha d'estar feta abans del setembre i, per això, preveuen que el 'bícing' es pugui introduir a la tardor.
La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha explicat que el 'bícing' és un sistema pensat per a la mobilitat dels veïns i ha afirmat que 'no és una bicicleta per a turistes'. Per això, buscaran quines són les zones de més afluència de gent perquè sigui més pràctic enllaçar-los mitjançant les estacions i els aparcaments de bicicletes. Salamaña també ha volgut matisar que el 'bícing' no és un sistema que substitueixi l'ús de la bicicleta privada sinó que vol ser 'una suma' per contribuir a una mobilitat 'més amable' a la ciutat.
Aquest sistema s'ha implantat a ciutats com Sant Sebastià on hi ha 100 bicicletes en cinc estacions o Pamplona amb 101 bicis també en cinc estacions.
A Girona hi ha deu quilòmetres de carril bici segregat, 8,3 quilòmetres de via verda i 1,08 quilòmetres de carril bus compartit amb bicicletes. 'Els carrers no són xiclets, no els podem fer més amples', ha explicat Salamaña que detalla que la 'solució' que troben des del consistori per a potenciar el pas de bicicletes són les zones de velocitat 30 amb prioritat per a bicis.
L'Ajuntament preveu que, al llarg d'aquest any, un centenar de carrers de Girona estiguin senyalitzats com a zona 30. La ciutat de Girona diposa de 146 aparcaments per a bicicletes amb places per a 1.418 bicicletes.