(Ràdio Sarrià) té una longitud de 649 m i s'inscriu en el tram i està situat a Cornellà de Terri i forma part del tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri de la linea d'Alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa. El tunel té una longitd de 649 m, dels que 565 m restants corresponen a falsos tunels situats a les boques d'entrada i sortida. El cali del túnel executat ahir ha permès completar la fase d'avanç en l'excavació.
El tram Sant Julià de Ramis-Cornellà del Terri, té una longitud total de 3,3 quilòmetres i discorre per els termes municipals de Sant Julià, Palol de Revardit i Cornellà del Terri.
El cost de la plataforma, les principals infraestructures, a més del tunel de St. Andreu, hi ha els viaductes sobre l'autovia C-66, sobre el Torrent de Riudellots y sobre el Torrent de Marmanya, que sumen una longitud de 587, i el tunel de la Garriga, de 758 metres.
L'excavació del tunel, amb una superfície lliure de 110m2, una alçada de 9,3 m i un radi interior de 7,3m es realitza amb mina mitjançant un procediment que consisteix en la perforació amb mitjans mecànics especialitzats, com una retroexcavadora giratòria d'erugues de 24 Tn, amb la participació d'una trentena d'operaris. Després de l'excavació, s'executa la col·locació de peces metàl·liques pesades, denominades cintres, i projeccions de formigó armat amb fibres amb un espessor de 30 cm. El procediment d'excavació es divideix en dues fases. La primera d'elles, d'avanç, permet obrir la secció superior de la galeria, per a facilitar la maniobrabilidad de la maquinària i les tasques de sosteniment. El cali de túnel executat a permès completar aquesta fase de la perforació, que ha avançat en sentit nord-sud.
Després del calat, la construcció del túnel continuarà amb l'excavació de la fase de destrossa, consistent en la perforació de la part inferior de la galeria, per a posteriorment executar el revestiment de formigó, de 30 cm d'espessor, i la contrabóveda, que cerrarà completament la secció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada