(Ràdio Sarrià) Segons ha comunicat Adif, ha finalitzat la primera part de la perforació del túnel de l'AVE de Montagut, que té una longitud de 707 metres i discorre entre els municipis de Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, en un procés conegut tècnicament amb el nom de "cale".
Del total del túnel, 475 metres s'han excavat en mina (mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics especialitzats) i els 232 metres restants corresponen a falsos túnels situats en les boques d'entrada i sortida. Ara falta l'excavació de destrossa, aquella que ha de perforar la part inferior de la galeria per al seu posterior revestiment. El túnel forma part d'un dels trams de les obres del tren d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa.
El tram Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis té una longitud de 4,9 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. A més del túnel de Montagut, l'altra infraestructura destacada del tram és el túnel de Sarrià, de 3.042 metres de longitud i que és la prolongació del túnel Girona II, que forma una única estructura soterrada amb una longitud total de 4.606 metres de llargada. El pressupost d'adjudicació de les obres de plataforma puja a 82.418.606,7 euros.
El tram Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis té una longitud de 4,9 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. A més del túnel de Montagut, l'altra infraestructura destacada del tram és el túnel de Sarrià, de 3.042 metres de longitud i que és la prolongació del túnel Girona II, que forma una única estructura soterrada amb una longitud total de 4.606 metres de llargada. El pressupost d'adjudicació de les obres de plataforma puja a 82.418.606,7 euros.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada