(Ràdio Sarrià) L'Ajuntament de Girona no retirarà l'asfalt existent a tota la trama urbana de la carretera de Barcelona, perquè sospita que hi ha més partícules d'amiant entre l'Hipercor i el Mas Gri. En aquest darrer tram s'havia de treure tota la capa asfàltica fins arribar al llambordí que hi ha a sota, però l'empresa que va asfaltar el carrer el 1982 ha assegurat que va posar amiant entre el Mas Gri i la rotonda de la ronda Ferran Puig. L'Ajuntament de Girona ha decidit "curar-se en salut", segons la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña i la matinada de diumenge es van començar a recobrir més de dos quilòmetres amb quatre centímetres nous d'asfalt. Les obres de reasfaltatge de la carretera de Barcelona es preveu que s'allarguin tota aquesta setmana. Inicialment, l'Ajuntament preveia rebaixar tota la capa asfàltica al llarg de tota aquesta via urbana fins a arribar al llambordí que hi ha a sota.
Durant unes prospeccions prèvies a l'obra, els tècnics van detectar amiant en el tram comprès entre l'Hipercor i la ronda Ferran Puig. En total, la concentració que hi havia a l'asfalt era del 2,28%. Per evitar possibles riscos l'Ajuntament va decidir no retirar l'asfalt existent en aquest tram i només posar-hi una nova capa de rodadura fins que es redacti un projecte més detallat.
Per aquest motiu, el consistori ha decidit no toca la capa d'asfalt actual de la carretera de Barcelona i posar-hi una nova capa des de la ronda Ferran Puig fins al Mas Gri. "De moment, posarem quatre centímetres nous d'asfalt, fet que ens permetrà deixar la carretera en condicions decents i dissimular-ne els bonys", segons Salamaña.Les obres de reasfaltatge de la carretera de Barcelona van començar diumenge a les onze de la nit a l'alçada de l'Hipercor en direcció al Mas Gri. Les executen la UTE formada per les empreses Rubau i Amsa i es preveu que durin fins dissabte. L'horari de treball és des de les nou de la nit fins a les sis de la matinada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada