4 de des. 2009

La Diputació de Girona gestiona el padró de 100 municipis gironins

(Ràdio Sarrià) La Diputació de Girona gestiona de forma informatitzada i totalment gratuïta el padró d'habitants de 100 dels 221 ajuntaments de la demarcació, coincidint amb el desè aniversari des que va començar a oferir aquest servei per facilitar tràmits i gestions als municipis. Es tracta d'un programa pioner que va començar primer per als pobles de fins a 1.000 habitants, després per als de fins a 5.000, més endavant, per als de fins a 7.500, i en aquests moments ha ampliat el servei a tots aquells municipis de fins a 20.000 habitants. Segons ha explicat el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, l'objectiu és "unificar els padrons i ajudar als ajuntaments a reduir les seves despeses ordinàries". Els serveis que ofereix la Diputació a través de l'Àrea de Sistemes i Tecnologies de la Informació són la centralització d'una base de dades que permet fer les còpies de seguretat de manera periòdica i automatitzada; la recepció i el processament dels fitxers d'incidències (errors) provinents de l'INE; l´enviament de les variacions mensuals a l'INE, i, en general, totes aquelles altres activitats de materialització dels intercanvis d'informació digital amb altres administracions que derivin de la gestió del padró d'habitants. Els passos que han de seguir els ajuntaments per sol·licitar el servei comencen amb l´aprovació per part del ple municipal del conveni , cal enviar-lo a la Diputació, que tramet dues còpies del conveni perquè se signi. A partir d'aquest moment, la Diputació pot activar el servei sol·licitat amb caràcter provisional, tenint en compte que, si no s'hi fan arribar els convenis signats, el servei es desactiva en el termini de dos mesos. Segons el president de la Diputació, Enric Vilert, s'està treballant per aconseguir desenvolupar el projecte de padró telemàtic, de manera que els ciutadans puguin demanar els volants d'empadronament directament a través de la xarxa i que tots els moviments de canvis de domicili siguin automàtics.