7 de des. 2009

La majoria d'Ajuntaments gironins no tenen a punt l'administració electrònica

(Ràdio Sarrià) L’Administració electrònica és el model d’Administració pública basada en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), combinat amb els canvis organitzatius i jurídics necessaris, amb l’objectiu de millorar l’eficiència interna, les relacions interadministratives i les relacions de l’Administració amb les persones, les empreses i les organitzacions.
L’Administració electrònica permet, per tant, que els serveis que ofereix l’Administració a la ciutadania es prestin d’una manera més eficaç, ràpida i eficient; facilita l'acostament als ciutadans; multiplica els canals pels quals aquests s’hi poden relacionar, i en simplifica les relacions.Una llei estableix que s'hauria d'aplicar abans de l'1 de gener però també diu que s'ha d'aplicar segons "les disponibilitats pressupostàries" que tenen les diferents administracions. La llei d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics té com a finalitat reconèixer el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les diferents administracions per mitjans informàtics i electrònics i en regula l'ús amb l'objectiu d'aconseguir més seguretat jurídica. També per agilitzar la relació entre el ciutadà i l'administració alhora de fer tràmits.
L’Administració electrònica aporta beneficis importants, tant per a la ciutadania com per a la mateixa Administració.
Per a la ciutadania:
-accessibilitat als serveis públics 24 hores x 7 dies
-simplicitat en les tramitacions amb l’Administració
-rapidesa i agilitat en l’obtenció del servei requerit
-eliminació de la necessitat de desplaçar-se físicament a l’Administració
-aplicació de principis bàsics de caire social: no-exclusió, facilitació de l’accés a les noves tecnologies...
Per a les administracions:
-millora del servei i, per tant, de la imatge de l’Administració
-millora de l’eficiència interna
-integració dels diferents canals de prestació
-foment de l’ús generalitzat de les noves tecnologies
-generació de fortes economies d’escala (costos de transacció més baixos)
-impuls profund de la transformació de l’Administració
La dificultat que tenen alguns Ajuntaments fa que s'agrupin en plataformes o sistemes operatius que els faciliten el sistema i alguns Ajuntaments i Consells comarcals s'han adscrit a E-Tram, un mòdul de tramitació telemàtica municipal, desenvolupat per el Consorci Administració Oberta de Catalunya. L'Ajuntament de Sarrià de Ter també s'adscriurà al E-Tram el proper 2010.