(Ràdio Sarrià) Amb el títol “Refer la confiança entre l'escola i les famílies”, Jordi Collet, professor de sociologia de l'educació de la Universitat de Vic, va pronunciar ahir una conferència a la Casa de Cultura de Girona a la que van assistir una cinquantena de persones.
L'acte, organitzat per la Fundació SER.GI, va incidir en la importància que té la família en els resultats escolars dels alumnes i la necessitat que l'escola defineixi una estratègia per aconseguir una bona relació amb elles. Per Jordi Collet aquesta nova “gramàtica escolar” ha de cercar una major proximitat amb els pares, permetent entrades flexibles, implicant-los directament en la docència, deixant que puguin entrar molt més a l'escola, i en definitiva fent-la més permeable a l'entorn i al context familiar.
Aquestes mesures estan encaminades a refer una confiança, que en determinats casos s'ha perdut. El ponent afirma que l'escola sovint culpa les famílies de la seva poca implicació, i les famílies per contra recelen de la tasca educativa dels centres. Per Collet la pregunta és “com passar d'un model on poques famílies i pocs mestres ho fan tot, a un model on moltes famílies i mestres fan quelcom”.
La Fundació SER.GI va organitzar fa més d’un mes una trobada amb mestres i professors, mares i pares, i agents comunitaris que treballen en aquest camp, per tal d'iniciar un debat que ahir es va enriquir amb les reflexions que es van fer llavors. La voluntat de la Fundació és seguir treballant aquesta temàtica ja que es constata que és un àmbit clau per al bon funcionament del sistema educatiu.
Al finalitzar la conferència, Albert Quintana, vicepresident de la Fundació SER.GI, va conduir una tertúlia entre els assistents, on les múltiples intervencions van aportar experiències reals per contrastar les tesis exposades.
La Fundació Servei Gironí de Pedagogia Social/Fundació SER.GI és una entitat privada, sense ànim de lucre, amb voluntat de servei públic en el terreny de la pedagogia social. L'objectiu fonamental és la promoció d'una millor qualitat de vida en els grups o minories amb dificultat en el seu desenvolupament personal, familiar o social, prioritzant els àmbits de la sensibilització de l'opinió pública, el recolzament d'iniciatives d'investigació i recerca docent, la formació i reciclatge dels professionals, i la creació de centres i associacions estimulant la col·laboració amb les ja existents.
En el terreny de la docència es pretén crear un marc adreçat als professionals del treball social que permeti la posta al dia, el reciclatge i la revisió crítica dels seus continguts disciplinaris i interdisciplinaris.
L'acte, organitzat per la Fundació SER.GI, va incidir en la importància que té la família en els resultats escolars dels alumnes i la necessitat que l'escola defineixi una estratègia per aconseguir una bona relació amb elles. Per Jordi Collet aquesta nova “gramàtica escolar” ha de cercar una major proximitat amb els pares, permetent entrades flexibles, implicant-los directament en la docència, deixant que puguin entrar molt més a l'escola, i en definitiva fent-la més permeable a l'entorn i al context familiar.
Aquestes mesures estan encaminades a refer una confiança, que en determinats casos s'ha perdut. El ponent afirma que l'escola sovint culpa les famílies de la seva poca implicació, i les famílies per contra recelen de la tasca educativa dels centres. Per Collet la pregunta és “com passar d'un model on poques famílies i pocs mestres ho fan tot, a un model on moltes famílies i mestres fan quelcom”.
La Fundació SER.GI va organitzar fa més d’un mes una trobada amb mestres i professors, mares i pares, i agents comunitaris que treballen en aquest camp, per tal d'iniciar un debat que ahir es va enriquir amb les reflexions que es van fer llavors. La voluntat de la Fundació és seguir treballant aquesta temàtica ja que es constata que és un àmbit clau per al bon funcionament del sistema educatiu.
Al finalitzar la conferència, Albert Quintana, vicepresident de la Fundació SER.GI, va conduir una tertúlia entre els assistents, on les múltiples intervencions van aportar experiències reals per contrastar les tesis exposades.
La Fundació Servei Gironí de Pedagogia Social/Fundació SER.GI és una entitat privada, sense ànim de lucre, amb voluntat de servei públic en el terreny de la pedagogia social. L'objectiu fonamental és la promoció d'una millor qualitat de vida en els grups o minories amb dificultat en el seu desenvolupament personal, familiar o social, prioritzant els àmbits de la sensibilització de l'opinió pública, el recolzament d'iniciatives d'investigació i recerca docent, la formació i reciclatge dels professionals, i la creació de centres i associacions estimulant la col·laboració amb les ja existents.
En el terreny de la docència es pretén crear un marc adreçat als professionals del treball social que permeti la posta al dia, el reciclatge i la revisió crítica dels seus continguts disciplinaris i interdisciplinaris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada