22 d’abr. 2010

CiU exigeix a Blanco que es reiniciï immediatament les obres de desdoblament de la N-II a la demarcació de Girona i que es liciten tots els seus trams

(Ràdio Sarrià) Xuclà confia que la moció de CiU que es votarà dimarts que ve al Ple del Congrés es pugui concretar el calendari d’execució d’aquestes obres

El diputat per Girona del Grup Parlamentari Català (CiU) al Congrés dels Diputats, Jordi Xuclà, ha exigit avui al ministre de Foment, José Blanco, en la sessió de control al Govern que es reiniciïn de forma immediata les obres de desdoblament de la N-II a la demarcació de Girona i es liciten tots els seus trams en la present legislatura.


El diputat de CiU per Girona ha traslladat al titular de Foment el “malestar” generat per la demora en l'execució de l'obra de desdoblament de la N-II, que “és la gran obra pendent” a la demarcació de Girona. En aquest sentit, ha recordat al ministre que dels 101.4 quilòmetres d’autovia de la N-II al seu pas per les comarques de Girona fins a ara solament ha 8 quilòmetres en servei. Per a donar una visió del dèficit en infraestructures que pateix Girona, ha assenyalat que és la província amb menys quilòmetres d’autovia de l'Estat.

Aquesta situació, ha afirmat, genera una “frustració notable” en la societat per motius de seguretat vial, un terç dels accidents mortals que es van registrar en les carreteres a Girona en 2009 es van produir “en una N-II molt insegura i amb gran concentració de punts negres”. Però també provoca “frustració”, ha afegit, en sectors econòmics que “veuen llastrada la seva competitivitat” per aquest dèficit en les infraestructures.

Xuclà ha comparat el retard que està sofrint aquestes obres de la N-II amb el llibre ‘La història interminable’. “La història interminable’ perquè és la història de terminis no complerts en la redacció de projectes. És ‘La història interminable’ perquè de 101.4 quilòmetres d'autovia de la N-II al seu pas per les comarques de Girona en aquest moment estan en servei 8 quilòmetres. És ‘La història interminable’ si tenim en compte les partides pressupostàries no executades previstes en els Pressupostos aprovades per les Corts Generals any rere any”, ha afirmat.

En aquest context, ha recordat al ministre de Foment que en l'actualitat estan pendent de desenvolupament diversos trams. En aquest sentit, ha citat el tram de Sils- Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva-Sils, que està pendent del reinici de les obres perquè les empreses adjudicatàries han abandonat les obres per rescissió per part del Govern, a més del tram de 8.9 quilòmetres entre Tordera i Maçanet de la Selva que roman congelat per falta de pressupost i, en termes similars, es troba el tram Fornells de la Selva-Medinyà, entre uns altres.

Davant aquest panorama, ha retret al ministre Blanco que “són ja sis anys de Govern socialista i l’argument de mirar pel retrovisor no és vàlid” per a tractar de justificar la deficient situació de les obres de desdoblament de la N-II a Girona responsabilitzant a governs anteriors. “Hem d’assumir responsabilitats. Es pot parlar del passat, però s'ha de parlar d'un gran objectiu, l'objectiu d'assolir amb la seva gestió un gir radical en el desdoblament de la N-II a Girona”, ha afirmat.
El diputat de CiU per Girona confia que la moció relativa al desdoblament de la N-II que sotmetrà a votació pel ple del Congrés del pròxim dimarts conti amb el suport del ministre de Foment i possibiliti impulsar i reactivar aquestes obres de summa rellevància per a Girona.
Per la seva banda, el ministre de Foment ha coincidit amb Xuclà a considerar aquesta obra “prioritària”, i s'ha mostrat obert a arribar a un acord entorn de la moció que defensarà CiU al Ple de la pròxim. Fins i tot ha avançat que té intenció d'incloure en el Pla Extraordinari d'Infraestructures “aquelles infraestructures que estiguin madures”, i en aquest sentit ha precisat que “la N-II té diversos trams madurs”.