(Ràdio Sarrià) Segons Adif té una longitud de 3.150 metres, dels quals 3.058 s'han executat en mina i que ara permeten fer l'excavació interiorAdif va anunciar ahir la culminació de la perforació del túnel de Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. La connexió dels dos costats del túnel ha permès completar la primera fase, d'avanç, de l'excavació, consistent a perforar la part superior, que tindrà continuïtat amb la fase de destrossa, o excavació de la part inferior.Aquest tram té una longitud total de 3.150 metres, dels quals 3.058 metres s'han realitzat mitjançant excavació en mina i els 92 metres restants corresponen al fals túnel situat a la boca nord. La connexió de les dues obertures del túnel ha permès completar la fase d'avanç de l'excavació. El tram Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis discorre pels termes municipals de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. A més del túnel de Sarrià, l'altra infraestructura singular d'aquest tram és el túnel de Montagut, que té una longitud de 707 metres i que ja està executat. El pressupost d'adjudicació de les obres de plataforma puja a 82.418.606,7 euros. El túnel de Sarrià s'inicia en el pou d'extracció de la tuneladora Gerunda, al barri de Fontajau i prolonga el segon dels túnels urbans de Girona, formant una única estructura soterrada amb una longitud total de 7,4 quilòmetres. Per a la construcció del túnel, que té una secció lliure de 69 metres quadrats, s'utilitzaran 147.000 metres cúbics de formigó i 1.460.000 quilos d'acer i suposarà el moviment de 326.000 metres cúbics de terres. L'excavació es realitza en mina mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics. Després d'aquestes operacions, s'executa el sosteniment de la secció excavada mitjançant la col·locació de peces metàl·liques pesades, denominades cintres, i projeccions de formigó. El procés es divideix en dues fases. La primera d'aquestes, d'avanç, permet obrir la secció superior de la galeria per facilitar la maniobrabilitat de la maquinària i les tasques de sosteniment. L'excavació en fase d'avanç s'ha realitzat des de dos punts: des de la boca nord cap al sud i des d'una galeria intermèdia cap a nord i sud. La connexió entre els túnels s'ha fet des de la galeria intermitja cap a la boca sud. A continuació, es realitza l'excavació de la fase de destrossa, consistent en la perforació de la part inferior de la secció per posteriorment executar el revestiment i la contrabòveda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada