17 de març 2011

L’ajuntament de Sarrià segueix treballant per a facilitar l’accés dels ciutadans a la tramitació electrònica de certes gestions

(Ràdio Sarrià)L’ajuntament de Sarrià de Ter va sol·licitar al Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC), la seva adscripció als serveis de l’e-TRAM i de l’ERES. Ara després de les diverses probes i instal·lacions necessàries pel seu bon funcionament, l’ajuntament ja està en disposició d’oferir aquests nous serveis als ciutadans.
L' e-TRAM és el mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet. L’accés a l'e-TRAM es fa des del web de l'ajuntament i fa possible que els ciutadans des de qualsevol lloc i en qualsevol moment puguin:
· Iniciar i formalitzar sol·licitud de locals municipals, instàncies generals, entrevistes amb l’alcalde, inscripció a les activitats esportives i de lleure
· Consultar l’estat i el contingut del seus tràmits
Per a fer aquest tràmits no cal estar en possessió de la signatura electrònica, tot i que, mica en mica es preveu anar incrementant els tipus de tràmits disponibles i pels quals, i per un tema de seguretat, si es requerirà que l’usuari disposi de signatura electrònica.
L’ERES és un registre d’entrada i sortida, tant presencial com electrònic, amb capacitat per a enllaçar amb carpetes ciutadanes, tramitadors electrònics (e-TRAM), gestors d’expedients i altres sistemes d’informació de les corporacions.
La implantació de l’ERES permet un augment de la seguretat d’accés a les dades, una disminució del període de tramitació dels expedients, intercanvi d’informació en suport electrònic, reducció de l’ús de paper, entre d’altres beneficis.