(Ràdio Sarrià) El Ple de la Diputació de Girona celebrat avui ha aprovat inicialment i per unanimitat el Pla de Carreteres Locals Gironines, una eina que permetrà el compliment de les actuacions previstes a la Llei 11/2008 de carreteres segons la qual la Diputació assumirà la titularitat de les carreteres locals gironines. Si el Pla s’implementa en la seva totalitat, la xarxa viària que gestiona la Diputació passarà de tenir 692,15 quilòmetres a tenir-ne 1.221,80.
Durant l’aprovació del Pla, Pere Trias, vicepresident i diputat d’Acció Territorial, ha recordat que, arran de l’aprovació de la Llei 11/2008, la Diputació i la Generalitat varen signar un conveni a l’abril del 2009 segons el qual la Diputació assumiria la totalitat de les carreteres locals, i la Generalitat, les carreteres comarcals. Fruit d’aquell conveni es varen identificar 239,17 quilòmetres de carreteres de la Generalitat que podrien ser traspassables a la Diputació. "Ara, amb l’aprovació d’aquest Pla —ha dit Trias— hem identificat 291,33 quilòmetres de titularitat municipal que també podrien passar a formar part de la xarxa viària de la Diputació". Concretament, el Pla ha identifica totes aquelles carreteres municipals que, segons els criteris marcats pel Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC), són susceptibles de ser millorades i de passar a formar part de la xarxa viària local de la Diputació. El Pla també concreta els projectes i les inversions que s’haurien de portar a terme en cada carretera.
Trias ha destacat que l’elaboració del Pla de Carreteres és una de les actuacions més importants que s’han portat a terme des de l’Àrea d’Acció Territorial, ja que "treballa per la vertebració del territori, la millora de l’accessibilitat, l’increment de la seguretat viària i, a més, s’adequa als requeriments ambientals".
El portaveu de CiU a la Diputació de Girona, Jaume Torramadé, ha felicitat els serveis tècnics de la Xarxa Viària de la Diputació per l’elaboració del Pla, i ha afirmat que el Pla demostra que la Diputació té un projecte de futur en relació amb la xarxa viària local.El Ple de la Diputació celebrat avui també ha aprovat per unanimitat invertir 7.709.545,91 d’euros en la millora i el condicionament de la xarxa viària de la demarcació. Concretament s’han aprovat cinc actuacions:
Trias ha destacat que l’elaboració del Pla de Carreteres és una de les actuacions més importants que s’han portat a terme des de l’Àrea d’Acció Territorial, ja que "treballa per la vertebració del territori, la millora de l’accessibilitat, l’increment de la seguretat viària i, a més, s’adequa als requeriments ambientals".
El portaveu de CiU a la Diputació de Girona, Jaume Torramadé, ha felicitat els serveis tècnics de la Xarxa Viària de la Diputació per l’elaboració del Pla, i ha afirmat que el Pla demostra que la Diputació té un projecte de futur en relació amb la xarxa viària local.El Ple de la Diputació celebrat avui també ha aprovat per unanimitat invertir 7.709.545,91 d’euros en la millora i el condicionament de la xarxa viària de la demarcació. Concretament s’han aprovat cinc actuacions:
Carretera GI-V-5132, de Banyoles a Vilavenut (Pla de l’Estany)
S’ha donat el vistiplau a l’aprovació inicial del projecte de condicionament de la carretera GI-V-5132, de Banyoles a Vilavenut, que té un pressupost de 4.527.076,30 euros.
Carretera GIV-6102, de la C-260 a Palau-saverdera (Alt Empordà)S’ha aprovat inicialment el projecte "Modificat de condicionament de la carretera GIV-6102, de la C-260 a Palau-saverdera", amb un pressupost de 2.019.799,86 euros.
Carretera GIV-6231, de la GI-623 Camallera a Vilaür (Alt Empordà) S’ha aprovat inicialment el projecte "Condicionament de la carretera GIV-6231, de la GI-623 Camallera a Vilaür, amb un pressupost de 719.011,84 euros.
Rotonda de la carretera GI-V-6424 de Flaçà a Sant Llorenç de les Arenes (Gironès).
S’ha aprovat el projecte modificat de la rotonda, ja que el projecte inicial va haver de ser canviat perquè a la zona d’actuació es varen trobar restes arqueològiques d’època romana. Ara el nou projecte garanteix la preservació d’aquestes restes, ja que eleva la cota de rasant de tota l’estructura del ferm projectat. El cost de les actuacions serà de 237.300,04 euros.
Millora d’una corba a la carretera GIP-623 a Sant Martí d’Empúries (Alt Empordà)
Aquest projecte també va haver de ser modificat per causes arqueològiques. Té un pressupost de 206.357,87 euros.
Actualment, l’ens supramunicipal gestiona 692 quilòmetres de carreteres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada