La consultora Nielsen i l'auditora OJD Interactiva han posat en marxa el primer rànquing de mitjans digitals en català consultable "a un sol clic" en els seus webs i que s'ha presentat aquest dimecres al Palau de la Generalitat, institució que dóna suport a la iniciativa al costat de l'Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC) i l'Associació de Publicacions periòdiques en Castellano (aPPec).
Nielsen serà l'encarregada d' "explicar" les visites, mentre que OJD les auditarà, i ambdues institucions les posaran mensualment a la seva web per al coneixement de planificadors i dels propis mitjans, els quals podran situar-se en el context global i comparar-se a la competència.
El portaveu de la Generalitat, Francesc Homs, ha aplaudit la iniciativa, que ja s'ha estrenat, i ha remarcat especialment el posicionament de TV3 com a mitjà digital líder del rànquing, el que ha aprofitat per felicitar els treballadors de la cadena i al seu president , Enric Marín, present a l'acte.
Segueixen al web de la televisió pública - que suma més d' 1,7 milions d'usuaris únics -, les pàgines de l' 'Ara.cat' - 1.045.845 usuaris únics -; 'El PuntAvui' - 543.407- -; 'Vilaweb' - 467.843 -, el canal 3/24 -455.582 -; 'Naciodigital.cat' - 368.925 -; Catalunya Ràdio - 333.501 -, 'Racó Català' - 265.982 - , i 'Diari de Girona' - 231.702 -, entre d'altres. fins al març no es podran conèixer les audiències dels mitjans bilingües en castellà i català, com és el cas del web en català de 'Europapress.es', que és líder d'aquest grup, amb 4.735.982 milions d'usuaris , xifra en la qual està inclosa la difusió de 'Europapress.cat'.
Pel que fa a aquesta web bilingüe, les versions digitals de 'El Periódico' - amb 2,9 - i 'Economia digital - 268.576 -, entre d'altres.
En global, el rànquing de gener ha auditat les visites de 6.751.561 usuaris únics que han vist 75.236.964 pàgines.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada