Aquest matí el vicepresident primer de la Diputació, Miquel Noguer, conseller del Patronat de Turisme
Costa Brava; Domènec Espadalé, president de la Cambra de Comerç de Girona
en representació de les cambres gironines, i Núria Pascual, tècnica de la Cambra de Comerç han
presentat la campanya “Fes la bossa, escapa’t i emociona’t”, una iniciativa que
vol convertir els atractius turístics locals en un incentiu per als
establiments comercials, de manera que el comerç i el turisme treballin de la
mà a l’hora de promocionar el territori. L'acte també ha comptat amb la
participació del president de la
Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols, Joan Puig.
“Fes la bossa,
escapa’t i emociona’t” està impulsada per la Cambra de Comerç de Girona amb la col·laboració
de la Diputació
de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i vol implicar entitats
socials i econòmiques, ajuntaments, consells comarcals, associacions de
comerciants i petits comerços utilitzant una estratègia de promoció que combina
noves tecnologies, com és la geolocalització, amb els sortejos d’experiències i
escapades de cap de setmana.
Durant l'acte,
Miquel Noguer ha destacat la importància de la campanya perquè “reforça el
binomi comerç-turisme” i Domènec Espadalé ha remarcat que “a banda de
dinamitzar el comerç, la campanya difondrà el patrimoni, animarà el turisme
interior i proporcionarà informacions de servei públic”.
La campanya consta
d’un web corporatiu, d’una aplicació per a telèfons intel·ligents (smartphones)
i d’actuacions promocionals directes en cada territori.
A través del web
corporatiu de la campanya, flexible i tecnològicament avançat, els ajuntaments
o les associacions de comerciants d’una determinada zona de les comarques
gironines poden intercanviar o adquirir a preu de cost uns paquets promocionals
(escapades o experiències a altres territoris gironins) per fer sortejos o
promocions entre els compradors dels seus establiments. Això els servirà per
incentivar les compres. Les associacions o ajuntaments que presentin al portal
les ofertes més llamineres per als altres territoris guanyaran més visitants.
Aquest nivell
d’intercanvi entre entitats serà restringit i no serà visible per als
consumidors, ja que només s’hi podrà accedir amb un codi específic per a cada
associació o ajuntament. En canvi, el comprador final sí que podrà veure els
sortejos d’experiències i escapades que ofereix cada territori, així com altres
informacions turístiques i culturals.
Els consumidors
podran descarregar-se una aplicació per al telèfon intel·ligent —smartphone— i
per a la tauleta tàctil —tablet— (iOS i Android) creada específicament per a la
campanya, la qual constituirà un canal de comunicació directe entre els
comerços i els consumidors. Els possibles clients podran trobar-hi les ofertes
de cada zona comercial i de cada establiment en concret, que disposarà d’un
espai específic per a la informació comercial.
El llistat de
funcionalitats de l’aplicació per a telèfons intel·ligents (smartphones) inclou
dades de turisme i cultura (gastronomia, museus, monuments, etcètera), així com
notificacions Push que permetran a l’usuari rebre informacions concretes de les
entitats que participen en la campanya: notícies de societat, esdeveniments
culturals, promocions comercials i fins i tot el llistat dels guanyadors en els
concursos. Aquestes informacions funcionaran pel sistema de geolocalització, de
manera que cada usuari rebrà només les ofertes comercials de la zona on es
troba en cada moment.
Un dels avantatges
de la campanya, que s’anirà renovant any rere any, és que es pot adaptar a
diferents espais geogràfics, ja sigui una comarca, un municipi o l’associació
de botiguers d’un barri. Així mateix, aquesta vol afavorir la dinamització del
comerç integrat en el teixit urbà, en l’àmbit d’actuació de les associacions
comercials, incentivant les compres amb reclam turístic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada