Creu Roja Joventut (CRJ) preveu repartir joguines a més de 25.000 infants en situació de vulnerabilitat durant aquestes festes arreu de Catalunya. Aquesta xifra triplica el nombre de beneficiaris de la campanya de joguines 2008-2009, quan es van començar a manifestar els efectes de la crisi econòmica.
CRJ celebra enguany
la seva XXI campanya de joguines, que porta per lema “Cap infant fora de joc,
ara jugues tu!”, que s’ha presentat avui, dimecres 4 de desembre, al Palau
Robert de Barcelona, que també s’habilitarà com a punt de recollida. L’acte ha
comptat amb la presència del president de la Creu Roja a Catalunya,
Josep Marquès, i de la consellera de Benestar Social i Família de la Generalitat , Neus
Munté. L’encarregada de presentar la campanya de joguines ha estat la directora
de CRJ a Catalunya, Iolanda Gargallo, acompanyada pels directors de 023
Audiovisual i Polart Digital Sound. Ha moderat l’acte Jordi Sabata, director de
CRJ a la demarcació de Lleida.
En aquesta edició
de la campanya de joguines, es preveu seguir augmentat el nombre d’infants
beneficiaris, seguint la tendència a l’alça dels últims anys. A continuació es
mostra el nombre de beneficiaris de la campanya des que va començar la crisi
econòmica a Catalunya:
Per cobrir la
demanda existent, Creu Roja Joventut espera recollir més de 60.000 joguines
durant aquesta edició entre el 4 de desembre i el 5 de gener en els diferents
punts que s’habilitaran amb aquesta finalitat arreu de Catalunya.
Igual que d’altres
necessitats, com l’alimentació, el vestuari o la higiene, des que va començar
la crisi també ha crescut el nombre de famílies que no poden costejar joguines
o activitats de lleure per als seus fills i filles. Segons el 1er estudi de
l’Observatori de Vulnerabilitat de la Creu Roja a Catalunya (juliol de 2011), el 49%
dels infants en situació de vulnerabilitat no disposen de material d’oci com
bicis o patins (per a l’aire lliure) i un 15% tampoc no en té per jugar dins
del seu domicili. A més, en ser preguntades sobre l’ajuda que necessitaven per
als seus fills, un 8,8% de les famílies en situació de risc citaven les
joguines, a més del menjar o la roba
En aquesta edició
de la campanya de joguines, hi participarà un equip de voluntariat de prop de
1.600 persones, que s’ocuparan de recollir joguines fins a la nit del 5 de
gener i d’organitzar activitats de sensibilització en 83 assemblees locals i
comarcals de la institució humanitària. A més, la campanya s’ha iniciat amb la
col·laboració de 350 d’empreses, comerços o entitats, una xifra que es preveu
augmenti durant el transcurs de la campanya. En molts casos, els col·laboradors
han habilitant punts de recollida a les seves instal·lacions. També es pot
col·laborar amb la campanya fent una donació econòmica a través del número de
compte 2100-0808-14-0200669005.
Per donar el tret
de sortida a la campanya de recollida de joguines, també se celebrarà diumenge
vinent, 8 de desembre, el concert solidari “Rock&Joc”, a les 20.30 h a la Sala Luz de Gas de
Barcelona. Per accedir-hi, s’haurà de portar una joguina com a entrada
simbòlica.
Aquesta campanya
anual també s’emmarca en el Projecte de la Joguina Educativa
de Creu Roja Joventut, que promou durant tot l’any el valor pedagògic del joc
arreu del territori. Per això, alhora de recollir joguines, CRJ marca els criteris
següents: que siguin noves, no sexistes, no bèl·liques, sostenibles i que
fomentin el joc cooperatiu i col·lectiu.
La infància, al
centre de l’acció humanitària de la Creu Roja
Juntament amb la
campanya de joguines, la
Creu Roja està desenvolupant actualment diversos projectes
per a la infància en situació vulnerable. L’any passat, va distribuir ajudes
directes a més de 90.000 nens i nenes durant el 2012, 58.373 dels quals van
rebre ajuda alimentària, i, entre gener i octubre de 2013, ha atès 61.792
infants només en projectes d’alimentació infantil. A més, properament,
l’entitat llençarà una gran aliança per l’alimentació infantil per sumar
esforços i recursos amb aquesta finalitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada