L’Oficina
d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) de Girona celebra avui el seu 15è
aniversari. La seu central de l’OIAC, ubicada al mateix edifici de
l’Ajuntament, a la plaça del Vi, va inaugurar els seus serveis del 31 de març
del 1999. Des de llavors, el nombre de consultes i tràmits que han realitzat
els gironins i gironines a l’oficina no ha parat de créixer fins a arribar a
les 76.982 atencions del 2013. Aquesta xifra augmenta fins a les 97.834
atencions si sumem les consultes efectuades a les oficines dels barris.
Aquestes atencions
presencials han satisfet un total de 56.798 persones durant el 2013, xifra
superior a les 54.799 persones que es van atendre el 2012. De mitjana, el temps
d’espera per a l’atenció presencial durant el 2013 ha estat de 6’04
minuts, un minut menys que els 7’03 minuts de temps mitjà d’espera del 2012.
“Aquesta disminució del temps d’espera és molt rellevant, ja que s’ha baixat
tot i que s’han augmentat el nombre de tràmits que s’efectuen des de l’OIAC,
cosa que demostra que l’oficina ofereix cada cop un servei més eficient i
eficaç”, ha subratllat el primer tinent d’alcalde i regidor de Sostenibilitat i
Atenció Ciutadana, Jordi Fàbrega. El 2013 es van efectuar 5.298 tràmits
diferents, davant dels 3.636 tràmits diferents del 2012.
A banda de
l’atenció presencial, també es fa atenció telefònica. Durant el 2013, s’han
rebut un total de 115.231 trucades (un 27’52% més que el 2012, quan se’n van
rebre 90.361). La majoria de les trucades han estat relacionades amb el padró
d’habitants, tot i que també s’han rebut consultes sobre els horaris dels busos
i sobre els esdeveniments de la ciutat, com el Girona, Temps de Flors, les
inscripcions escolars, les activitats d’estiu, els actes de Nadal o la campanya
de tributs.
El primer any de
funcionament, el 1999, l’OIAC va rebre 68.375 consultes, una xifra molt
superior a les 5.211 consultes que havia registrat el servei d’informació
ciutadana que existia a l’Ajuntament des del 1989 i que es pot considerar
l’embrió de l’OIAC. “L’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana és l’aparador,
la porta visible i la cara amable de l’Ajuntament. Una mostra de la bona feina
que es fa des d’aquesta oficina és l’augment del nombre de consultes any rere
any i la satisfacció dels usuaris que hi van per resoldre dubtes o per efectuar
tràmits”, ha manifestat Jordi Fàbrega.
Un dels salts
qualitatius més importants que ha experimentat l’OIAC en els seus 15 anys de
vida va ser la posada en funcionament del servei Més a Prop el 2004, una
iniciativa que representava l’acostament de l’Ajuntament als diferents barris
de la ciutat. L’obertura d’oficines a les zones de Palau, Sant Narcís, Santa
Eugènia, Taialà, Vila-roja i Pont Major ha augmentat els punts d’atenció des
d’on la ciutadania pot realitzar els seus tràmits.
A l’OIAC, a banda
de cercar-hi tot tipus d’informació relacionada amb el consistori, s’hi poden
fer tràmits relacionats amb el registre de documentació administrativa, amb la
gestió del Padró municipal d’habitants, amb el registre d’animals de companyia
i, recentment, amb l’obtenció de les targetes de gratuïtat de Transports
Municipals de Gironès (TMG). Els moviments relacionats amb el Padró, amb més
d’un 50% dels tràmits, són el tipus de gestió més realitzada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada