4 de jul. 2014

La FMCLCat defensa el paper dels mitjans de proximitat com a base de la comunicació nacional davant el Parlament

Ràdio Sarrià.
El president de la la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya (FMCLCat), Manel Ramon, compareixia ahir davant el Parlament en relació a la tramitació del Projecte de llei pel qual es modifiquen diverses lleis en matèria audiovisual i de publicitat institucional per afavorir la transparència i la sostenibilitat del sector de la comunicació, i la Proposició de llei de modificació de la Llei 2/2012, de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual.
Ramon va assegurar que la FMCLCat comparteix l’esperit que guia aquesta revisió del marc normatiu per reforçar els mitjans de comunicació públics i les seves funcions. “Transparència, sostenibilitat, desgovernamentalització i millora de la gestió i competitivitat: aquests aspectes pensats pel bon funcionament de la CCMA voldríem que fossin aplicables a tots els mitjans de comunicació públics, també als mitjans de proximitat. Això vol dir un contracte programa adequat i consensuat a la realitat de la comunicació local, no com a obstacle, sinó com a un pas endavant en la seva consolidació”, afirmava.
En aquest sentit, el president de la FMCLCat aprofitava la seva intervenció per reivindicar el paper dels mitjans de proximitat com a base de la comunicació nacional: “Una comunicació entesa des dels pobles per construir el país amb totes i cada una de les seves singularitats i sensibilitats i no a l’inversa. És a dir, de baix a dalt”.
Ramon va centrar la seva exposició en tres conceptes: la posada en valor dels models de cooperació en la producció de continguts i el seu reconeixement com a producció pròpia (amb experiències com les de la pròpia Federació, La Xarxa, EMUTE o EMUN), un major control de les emissores sense títol habilitant que causen interferències a moltes emissores locals (diferenciant la realitat de les emissores del tercer sector que resten a l’espera del desenvolupament del seu marc normatiu), i la publicitat institucional com a via per contribuir a la sostenibilitat dels mitjans locals. Sobre aquest darrer punt, Ramon va proposar que sigui la Federació qui faci de mitjancera en la distribució d’aquestes campanyes, ja que “com a organisme que engloba la ràdio local pública de Catalunya, coneix perfectament la realitat de les emissores”.
El president de la FMCLCat va finalitzar la seva compareixença amb una recomanació: “La reforma que es proposa modifica en alguns aspectes de manera sensible allò que des d’aquesta entitat hem demanat en diverses ocasions i que es pot veure, explicat, escrit i estructurat, en el Llibre blanc de la radio local pública, document que us animem a tenir en compte alhora de tractar temes relacionats amb els mitjans públics de proximitat”.