El president de la la Federació de Mitjans de
Comunicació Locals de Catalunya (FMCLCat), Manel Ramon, compareixia ahir davant
el Parlament en relació a la tramitació del Projecte de llei pel qual es
modifiquen diverses lleis en matèria audiovisual i de publicitat institucional
per afavorir la transparència i la sostenibilitat del sector de la comunicació,
i la Proposició
de llei de modificació de la Llei
2/2012, de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual.
Ramon va assegurar
que la FMCLCat
comparteix l’esperit que guia aquesta revisió del marc normatiu per reforçar
els mitjans de comunicació públics i les seves funcions. “Transparència,
sostenibilitat, desgovernamentalització i millora de la gestió i
competitivitat: aquests aspectes pensats pel bon funcionament de la CCMA voldríem que fossin
aplicables a tots els mitjans de comunicació públics, també als mitjans de
proximitat. Això vol dir un contracte programa adequat i consensuat a la
realitat de la comunicació local, no com a obstacle, sinó com a un pas endavant
en la seva consolidació”, afirmava.
En aquest sentit,
el president de la FMCLCat
aprofitava la seva intervenció per reivindicar el paper dels mitjans de
proximitat com a base de la comunicació nacional: “Una comunicació entesa des
dels pobles per construir el país amb totes i cada una de les seves
singularitats i sensibilitats i no a l’inversa. És a dir, de baix a dalt”.
Ramon va centrar la
seva exposició en tres conceptes: la posada en valor dels models de cooperació
en la producció de continguts i el seu reconeixement com a producció pròpia
(amb experiències com les de la pròpia Federació, La Xarxa , EMUTE o EMUN), un
major control de les emissores sense títol habilitant que causen interferències
a moltes emissores locals (diferenciant la realitat de les emissores del tercer
sector que resten a l’espera del desenvolupament del seu marc normatiu), i la
publicitat institucional com a via per contribuir a la sostenibilitat dels
mitjans locals. Sobre aquest darrer punt, Ramon va proposar que sigui la Federació qui faci de
mitjancera en la distribució d’aquestes campanyes, ja que “com a organisme que
engloba la ràdio local pública de Catalunya, coneix perfectament la realitat de
les emissores”.
El president de la FMCLCat va finalitzar la
seva compareixença amb una recomanació: “La reforma que es proposa modifica en
alguns aspectes de manera sensible allò que des d’aquesta entitat hem demanat
en diverses ocasions i que es pot veure, explicat, escrit i estructurat, en el
Llibre blanc de la radio local pública, document que us animem a tenir en
compte alhora de tractar temes relacionats amb els mitjans públics de
proximitat”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada