Dilluns es va portar a terme la primera Jornada de Mercats Municipals de Girona, que va reunir paradistes d’arreu de les comarques gironines al Palau de Congressos de la ciutat. Durant la trobada, es van poder escoltar diverses ponències de representants de l'Administració pública, paradistes, economistes i experts en l'anàlisi del consum, la comunicació i la gastronomia. L’Ajuntament de Girona va donar suport a l’acte, organitzat per la Xarxa de Mercats Municipals de Girona de la Diputació de Girona. La regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, va remarcar la importància de promocionar els mercats. “Des de l’administració tenim uns compromisos que hem de garantir: el que volem és tenir uns mercats vius, amb un servei immillorable, que siguin l’orgull de les nostres ciutats i pobles i que caminem conjuntament de la mà per una gestió o cogestió conjunta. Per això hem de promocionar els mercats”, va subratllar. Cunyat va ser l’encarregada d’inaugurar l’acte juntament amb el diputat de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona, Ramon Soler. Entre els temes que es van tractar a la jornada, destaquen el debat al voltant de la normativa derivada de la directiva de serveis als mercats municipals, les necessitats actuals dels clients dels mercats, els serveis que s’han d’oferir, la innovació o la necessitat de reinventar-se. A més també es van presentar iniciatives reeixides de dinamització als mercats. Aquesta primera Jornada de Mercats Municipals ha servit per posar en comú els problemes que afecten els 9 mercats de la demarcació de Girona i els reptes que afronten en un sector comercial molt competitiu i en constant transformació. Les conclusions extretes de la jornada passen, essencialment, per remarcar la importància dels mercats municipals com a element dinamitzador del comerç dels municipis. Així mateix, va quedar palesa la necessitat de millorar diversos aspectes, com la gestió, tant pública com privada; la qualitat dels productes que s’ofereixen, o el fet de marcar la diferència amb les grans superfícies. També es va concloure que són necessaris més esforços per donar-se a conèixer al públic més jove, tot adaptant-se als temps actuals pel que fa a horaris, difusió a les xarxes socials o serveis diferenciadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada