10 de des. 2014

El portal Gironanoticies.com estrena un disseny més interactiu i amb múltiples novetats

Ràdio Sarrià.
Més interactivitat, continguts multimèdia i una millor visibilitat en la lectura. Aquestes són algunes de les principals característiques que des d’aquest mes de desembre es poden observar al portal Gironanoticies.com, el diari electrònic de referència a la demarcació gironina que conjuntament amb Lleidanoticies.com i el web turístic Costabravagirona.org representen les tres capçaleres del grup GN.
Un dels objectius fonamentals del nou disseny és el de potenciar la compartició. Per aquest motiu, s’ha pensat en un format trilingüe –català, castellà i anglès- que reforci la connectivitat amb les xarxes socials per part dels usuaris, que actualment registren milers de visites diàries a la pàgina web. El propi portal ha evidenciat darrerament un creixement notori tant a Facebook, plataforma on compta amb més de 27.000 seguidors, com a Twitter, canal en el qual al voltant de 25.000 persones segueixen les piulades difoses pel mitjà. Segons l’Associació ReDiseño de disseny gràfic a Espanya, la nova cara de Gironanoticies.com, caracteritzada per una navegació més còmoda i intuïtiva, el posiciona entre els deu millors formats de diaris digitals de l’Estat. Aquesta aposta es veu complementada amb les edicions específiques per a mòbils i tauletes, canals que no disposen de publicitat i que ofereixen un format ràpid i directe. Un altre atribut que defineix el nou disseny és la jerarquització de les notícies, ja que s’ha facilitat la cerca de continguts mitjançant una estructura que classifica resolutivament el gran volum informatiu que es produeix cada dia (unes 25 notícies aproximadament). En aquest sentit, aquesta millora es fa visible sobretot en seccions com el “Nou Directori”, un innovador apartat de classificats on s’hi poden publicar anuncis gratuïts relacionats amb el món laboral, amb ofertes de compravenda o amb múltiples serveis oferts a les comarques gironines. D’altra banda, a partir d’ara la meteorologia i els links també disposen de les seves seccions respectives. Així, el diari digital estrena “El Temps”, una edició pròpia de GN amb geolocalització que detecta la posició geogràfica de l’usuari i li ofereix la informació meteorològica sobre el lloc on s’ubica. A més, des del web també es vol incentivar el posicionament per a empreses oferint la possibilitat d’obtenir un alt PageRank mitjançant la secció “Enllaços d’Interès”. La faceta corporativa del portal es completa amb l’elaboració de plans d’empreses, amb el patrocini de continguts i amb la redacció de notes de premsa.El passat 11 de setembre el portal va celebrar el seu novè aniversari després que l’any 2005 nasqués amb el nom de Gironanoticies.net i un any després fes el canvi a l’actual domini. Des d’aleshores, com així assenyala el seu director, Xavier Palomino, el mitjà “s’ha convertit en un referent de la informació digital a les comarques de Girona”, tal i com demostra el fet que obtingui el millor posicionament a Google a tota la demarcació. Per continuar aquesta tendència creixent, el diari digital estrena un nou disseny on la notícia principal apareix il·lustrada amb una fotografia més gran i on també es vol potenciar l’aspecte audiovisual i les retransmissions en directe a través de Twitter, així com l’elaboració de reportatges i la presència de flaixos informatius amb les notícies d’última hora. Amb el nou model també es millora l’aspecte visual de les fotografies i dels articles d’opinió, s’hi incorpora un rellotge analògic a la capçalera i s’hi inclou una secció amb vinyetes d’humor sobre l’actualitat. Per als propers mesos, Gironanoticies.com té la intenció de continuar ampliant els seus continguts amb més formats audiovisuals i reportatges. Actualment, el mitjà disposa d’un fons de 100.000 notícies que s’ha cedit a la Biblioteca de Catalunya per al fons de Patrimoni Digital. Totes aquestes peces informatives, moltes de les quals elaborades pels diferents col·laboradors que el web té a les comarques gironines, utilitzen indistintament el text, el vídeo i l’àudio, i també ofereixen per a les persones amb discapacitat visual la possibilitat d’escoltar els continguts amb l’aplicació ReadSpeaker.