1 de des. 2014

Un market place d'artistes guanya el concurs de arts lab temporada alta de projectes innovadorsen les arts escèniques

Ràdio Sarrià.
El Teatre Municipal de Girona ha rebut aquest matí les cinc startups protagonistes del fòrum d’inversió de les arts escèniques, coorganitzat per Seed&Click i Temporada Alta en el marc del festival. Els finalistes han presentat les seves propostes davant d’un jurat format per experts de la indústria del teatre, l’emprenedoria i el món financer. Vibook, una eina de selecció d’actors i artistes, ha estat seleccionat com a millor projecte d’aquesta edició, basat en criteris de viabilitat, innovació i transformació. Els membres del jurat han valorat molt positivament el potencial i les oportunitats de futur que brinda aquesta proposta. Jorge Martínez, CEO del projecte, ha agraït el suport de les institucions públics i afirma que aquesta iniciativa otorga molta més visibilitat al projecte que de ben segur serà ben aprofitada. Prop de 40 persones del món acadèmic, inversor, del sector de les arts escèniques i càrrecs públics han assistit a l’acte,on també han pogut conèixer amb més profunditat el potencial d’Aptent, un nou canal de comunicació bidireccional a través dels dispositius mòbils, seguit per Codiwise, plataforma transversal de promocions que innova amb l’ús de codis QR com a moneda; Storywalker, una app mòbil que treballa amb ficcions sonores geolocalitzades; i Viuing, un novedós dispositiu basat en la tecnologia TV que presenta una proposta per no perdre’s ni un detall als grans esdeveniments. Arts Lab Temporada Alta pretén incentivar i promoure el poder de les noves tecnologies a l’ecosistema emprenedor i ha posat en escena a les millor startups de la indústria de les arts escèniques que cerquen capital pel desenvolupament de la seva activitat. Per això, ha comptat amb el recolzament d’un panell d’experts format per Salvador Sunyer, Director de Temporada Alta; Mònica Campos, Directora Executiva del Teatre Nacional de Catalunya; Ramon Soler, Diputat de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona; Marcel Prunera, CEO de Guinot Prunera, i membre del Cercle Fundació Ciutat Invisible; i Xavier Verdaguer, fundador d'Imagine Creativity Center, TMT Factory i Innovalley. Aquesta edició ha rebut el suport i col·laboració de la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Girona, l'Ajuntament de Salt, l'Hotel Ciutat de Girona, la Universitat de Nebrija, l'Escola Universitaria ERAM, la firma Roca Junyent, els caves Rabetllat i Vidal, i la Fundació Inov-Culture.