Quatre produccions catalanes de teatre de text i creació contemporània i una nova edició del Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic conformen el programa de “Temporada Alta a Amèrica Llatina” que es portarà a terme a les capitals argentina i uruguaiana del 27 de gener a l’11 de febrer.
Degut a l’èxit d’assistència i crítica de les passades edicions (que va obligar a afegir funcions addicionals), aquest any el cicle català multiplica l’oferta: ofereix gairebé el doble de funcions respecte l’any passat (26) i amplia la durada fins a 3 setmanes. L’altra novetat destacada és la programació dels espectacles a una nova seu, la capital d’Uruguai, amb funcions a dues de les principals sales de Montevideo, el Teatro Solis i la Sala Verdi. La programació segueix en la línea de col·laboració encetada el 2013 entre Temporada Alta i la sala Timbre 4 per acostar la programació teatral catalana al públic argentí, i ara també a l’uruguaià. L’objectiu és el de convertir el Festival de Tardor de Catalunya en una plataforma per a la internacionalització de la dramatúrgia catalana. Una iniciativa que compta amb el suport de l’Institut Ramon Llull i el programa Acción Cultural Española del govern de l’Estat. Durant gairebé tres setmanes, a Timbre 4, al Teatro Solis i a la Sala Verdi, s’hi podran veure quatre espectacles: Non Solum de Sergi López (que repeteix l’espectacle que hi va presentar a la primera edició degut a la bona acollida que va tenir), Con la claridad aumenta el frío un espectacle de Pep Tosar a partir de Thomas Bernhard, La cabeza en las nubes, un muntatge de teatre d’objectes de Xavier Bobés i Constructivo un espectacle performatiu d’Ernesto Collado i Piero Steiner. La sala argentina Timbre4, dirigida per Claudio Tolcachir, també serà escenari del ja esperat Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic. Enguany als autors catalans (Daniela Feixas i Roger Peña) i als argentins (Sofía Wilhelmi i Nacho Ciatti) s’hi suma un text peruà que sorgirà d’una col·laboració entre 4 autors del país (Jorge Castro, Jano Clavier, Mariana Silva i Claudia Tangoa). El desenvolupament dels combats és l’habitual, a cada ronda es llegeixen dos textos teatrals i el públic, mitjançant votació popular, determina el guanyador. L’objectiu final d’aquesta iniciativa és incentivar i donar suport a l’escriptura teatral, presentar textos al públic i posar en contacte els textos i els dramaturgs de diverses cultures. En tots els casos els textos seran llegits per actors argentins. L’any passat, el guanyador del torneig va ser Pere Riera amb el seu Red Pontiac, i a la primera edició la victòria va ser pel també català Jordi Galceran amb El Crèdit, un text que posteriorment s’ha convertit en un gran èxit teatral a Catalunya, a la resta de l’Estat espanyol i que actualment s’està representant a Argentina dirigit per Daniel Veronese. Aquesta programació a Buenos Aires i Montevideo respon a la bona sintonia que existeix entre el teatre llatinoamericà i Temorada Alta, que s’ha convertit en l’escenari de presentació de la moltes de produccions de companyies argentines a Catalunya, a l’Estat Espanyol i, en molts casos, a Europa. Al Festival s’hi han presentat, entre altres, Ricardo Bartís, Javier Daulte, Daniel Veronese, Romina Paula, Mariano Pensotti o Claudio Tolcachir. Recentment Temporada Alta també ha estat porta d’entrada de produccions uruguaianes que estan donant la volta al món: Mi muñequita de Gabriel Calderón, Bienvenido a casa de Roberto Suárez o Tebasland de Sergio Blanco.Temporada Alta a Amèrica Llatina vol convertir-se en la via de tornada d’aquest fet, esdevenir un aparador de les produccions catalanes per al públic llatinoamericà i establir complicitats entre dramaturgs, companyies i directors de les dues bandes de l’Atlàntic. Temporada Alta treballa per convertir-se en pont de connexió entre Europa i Iberoamèrica.
Degut a l’èxit d’assistència i crítica de les passades edicions (que va obligar a afegir funcions addicionals), aquest any el cicle català multiplica l’oferta: ofereix gairebé el doble de funcions respecte l’any passat (26) i amplia la durada fins a 3 setmanes. L’altra novetat destacada és la programació dels espectacles a una nova seu, la capital d’Uruguai, amb funcions a dues de les principals sales de Montevideo, el Teatro Solis i la Sala Verdi. La programació segueix en la línea de col·laboració encetada el 2013 entre Temporada Alta i la sala Timbre 4 per acostar la programació teatral catalana al públic argentí, i ara també a l’uruguaià. L’objectiu és el de convertir el Festival de Tardor de Catalunya en una plataforma per a la internacionalització de la dramatúrgia catalana. Una iniciativa que compta amb el suport de l’Institut Ramon Llull i el programa Acción Cultural Española del govern de l’Estat. Durant gairebé tres setmanes, a Timbre 4, al Teatro Solis i a la Sala Verdi, s’hi podran veure quatre espectacles: Non Solum de Sergi López (que repeteix l’espectacle que hi va presentar a la primera edició degut a la bona acollida que va tenir), Con la claridad aumenta el frío un espectacle de Pep Tosar a partir de Thomas Bernhard, La cabeza en las nubes, un muntatge de teatre d’objectes de Xavier Bobés i Constructivo un espectacle performatiu d’Ernesto Collado i Piero Steiner. La sala argentina Timbre4, dirigida per Claudio Tolcachir, també serà escenari del ja esperat Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic. Enguany als autors catalans (Daniela Feixas i Roger Peña) i als argentins (Sofía Wilhelmi i Nacho Ciatti) s’hi suma un text peruà que sorgirà d’una col·laboració entre 4 autors del país (Jorge Castro, Jano Clavier, Mariana Silva i Claudia Tangoa). El desenvolupament dels combats és l’habitual, a cada ronda es llegeixen dos textos teatrals i el públic, mitjançant votació popular, determina el guanyador. L’objectiu final d’aquesta iniciativa és incentivar i donar suport a l’escriptura teatral, presentar textos al públic i posar en contacte els textos i els dramaturgs de diverses cultures. En tots els casos els textos seran llegits per actors argentins. L’any passat, el guanyador del torneig va ser Pere Riera amb el seu Red Pontiac, i a la primera edició la victòria va ser pel també català Jordi Galceran amb El Crèdit, un text que posteriorment s’ha convertit en un gran èxit teatral a Catalunya, a la resta de l’Estat espanyol i que actualment s’està representant a Argentina dirigit per Daniel Veronese. Aquesta programació a Buenos Aires i Montevideo respon a la bona sintonia que existeix entre el teatre llatinoamericà i Temorada Alta, que s’ha convertit en l’escenari de presentació de la moltes de produccions de companyies argentines a Catalunya, a l’Estat Espanyol i, en molts casos, a Europa. Al Festival s’hi han presentat, entre altres, Ricardo Bartís, Javier Daulte, Daniel Veronese, Romina Paula, Mariano Pensotti o Claudio Tolcachir. Recentment Temporada Alta també ha estat porta d’entrada de produccions uruguaianes que estan donant la volta al món: Mi muñequita de Gabriel Calderón, Bienvenido a casa de Roberto Suárez o Tebasland de Sergio Blanco.Temporada Alta a Amèrica Llatina vol convertir-se en la via de tornada d’aquest fet, esdevenir un aparador de les produccions catalanes per al públic llatinoamericà i establir complicitats entre dramaturgs, companyies i directors de les dues bandes de l’Atlàntic. Temporada Alta treballa per convertir-se en pont de connexió entre Europa i Iberoamèrica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada