11 de febr. 2015

El turisme de natura i la gastronomia gironina, principals atractius pel públic alemany d’Hamburg

Ràdio Sarrià.
Aquest dimecres 11 de febrer, al vespre, a l’emblemàtic edifici Nord Event Panorama de la ciutat d’Hamburg, de les 18.30 h a 20 h, va tenir lloc el workshop de la Costa Brava i el Pirineu de Girona entre setze entitats i empreses gironines del sector de l’allotjament, agències de viatge receptives i empreses del turisme de reunions, i quaranta-nou agents i operadors turístics de l’àrea metropolitana.
Productes com ara el senderisme, grans rutes, cicloturisme i vies verdes, camins de ronda, la xarxa Pirinexus i Itinerànnia han estat les principals demandes informatives als empresaris presents a les sessions de treballs realitzades i també entre la premsa acreditada. Tanmateix, els paquets turístics que combinen activitats amb allotjament i gastronomia han suscitat interès entre els operadors. Pel que fa a turisme de negocis, les convencions i els viatges d’incentius combinats amb golf presenten una alternativa a Barcelona. Després de les reunions de treball, es va oferir la presentació de la destinació als agents de viatge i vint mitjans de comunicació, en la qual també va participar el vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Calm.
L’acte va concloure amb un còctel ofert per l’Aula Gastronòmica de l’Empordà-Cuina de l’Empordanet, que van preparar els cuiners Quim Casellas, del restaurant Casamar de Llafranc, amb una estrella Michelin, i Ivan Beumala i Josep Font, del restaurant Sa Punta. Els assistents van tastar plats basats en productes autòctons com ara embotits, garoines, gambes de Palamós, arròs de Pals, suquet de peix i recuit amb mel. Miquel Calm, vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava, ha qualificat de «molt profitosa» l'acció duta a terme a Alemanya, i ha afegit que «comptar amb ambaixadors com ara Pep Guardiola, els germans Roca, Paco Pérez i Quim Casellas incrementa l’interès dels professionals d’àmbits diversos per la destinació». Els empresaris gironins assistents a l’acció han valorat l’acció com a rendible i eficaç arran dels contactes establerts amb els agents de viatge i els periodistes. Properament, la promoció tindrà continuïtat en el marc de la fira de turisme internacional ITB de Berlin, que tindrà lloc al mes de març.