7 de març 2015

Els càmpings europeus acorden, a Girona, impulsar una estratègia conjunta per ser més competitius

Ràdio Sarrià.
Impulsar una estratègia conjunta per fer front a les amenaces en el sector del càmping i per treure més profit de les oportunitats que ara mateix hi ha plantejades en aquest àmbit. És una de les mesures que ha acordat l’European Federation of Campingsite Organizations (EFCO), que aquests dies s’ha reunit a Girona en el marc de la tercera edició de Girocamping . La trobada, que s’ha dut a terme per primera vegada a l’Estat Espanyol, ha aplegat una trentena de presidents d’organitzacions europees del càmping de 15 nacionalitats diferents.  A partir d’ara es treballarà per dissenyar aquesta estratègia conjunta  tenint en compte els estàndards de qualitat que persegueix el sector i les normatives que el regeixen. També es vol incorporar informes de consumidors i de fabricants d’elements de càmping. La idea de l’EFCO és que l’estratègia conjunta estigui definida després de l’estiu. Entre els temes que s’han debatut a la reunió hi ha la preocupació per l’aparició de la nova economia col·laborativa que comporta que es perdin per part de l’administració taxes que podrien revertir en el sector. També s’ha abordat la problemàtica del creixement descontrolat de les àrees d’autocaravanes que, segons els representants de les associacions europees del càmping reunides a Girona, no compleixen cap normativa ni requisit que sí s’exigeix a les instal·lacions que estan legalitzades. “Són càmpings encoberts” diu el president de l’Associació de càmpings de Girona, Miquel Gotanegra. Per contra, les organitzacions reunides han conclòs que una de les grans oportunitats està en els clients que busquen hàbits de vida saludades i prefereixen allotjar-se en establiments responsables amb el medi ambient com són els càmpings. En aquest sentit, a la reunió s’ha acordat continuar dissenyant l’oferta cap a aquet tipus de clients.La tercera edició de Girocamping es va inaugurar ahir i s’allargarà fins demà diumenge. Ahir el saló estava adreçat als professionals i avui i demà per al públic en general. Durant el cap de setmana s’han previst nombroses activitats. En aquesta edició s’ha recreat un gran càmping, amb espais verd amb arbres, sorra i altres elements; això fa que els visitants puguin viure per unes hores tota  l’oferta que es poden trobar en un càmping, envoltats de natura, i amb activitats i diversió assegurada per a tota la família.  Hi haurà, entre altres activitats, desfilades de mascotes de càmpings, espectacles de Walt Disney, tallers, pallassos, zorfball, circuït de ponis, pintura de cares, globoflexia, minidisco, i també, aquest vespre, un concert nocturn. A la fira també hi ha una part de menjar amb cinc Food trucks (furgonetes WG, caravanes decorades amb menjar ecològic, botifarrers, hamburgueses, amanides, creps, pasta...)  La tercera Fira del sector del Càmping i Parcs de Vacances, única en les seves característiques a l’Estat espanyol, compta amb  140 expositors, un nombre similar al de l’any passat. Entre els expositors estrangers n’hi ha de francesos, holandesos i italians. Girocamping s’ha consolidat com a referent del sector del càmping i dels parcs de vacances del sud d’Europa. La fira està organitza per l’Associació de Càmpings de Girona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme. És l’única fira del sector amb el format mixte, tant pel professional de camping com pel client dels campings amb  caravanes, autocaravanes bungalous i accessoris, entre d’altres. La fira té com a objectiu donar a conèixer el  món del càmping i mostrar que és el destí ideal per a unes vacances, o una escapada en família,  ja que en aquests establiments s’hi poden trobar instal·lacions esportives, parcs  infantils, activitats d'animació i grans espais verds perquè els nens puguin passejar, anar  en bicicleta i tot això en un entorn natural, privilegiat i segur. També es pretén mostrar la qualitat de les instal·lacions que, a les comarques de Girona, ve avalada pels nombrosos reconeixements internacionals rebuts. A Girocamping  es poden veure les últimes novetats  i tendències del sector. Les empreses que hi exposen  presenten els nous models de bulagows, mobilhomes i autocaravanes.