11 de maig 2015

La cinquena edició de Shopp Out consolida la iniciativa social de la Fundació Ramon Noguera de Girona

Ràdio Sarrià.
La cinquena edició de Shopp Out ha representat la consolidació definitiva del projecte social que impulsa la Fundació Ramon Noguera de Girona. La iniciativa, la més gran de shopping social de l’Estat, tanca les portes després de cinc dies d’intensa activitat a la seu de l’entitat i fa una primera estimació de més de 40.000 visitants, xifra que representa un increment del 18% respecte de l’edició anterior. Els assistents han pogut gaudir d’una oferta molt variada de productes de les més de 30 primeres marques del món de la moda presents a Shopp Out, que presentaven descomptes de fins al 70% en una superfície de més de 4.500 m2. La bona resposta dels assistents ha permès difondre la feina que porta a terme la Fundació Ramon Noguera i, al mateix temps, ha donat un important suport a la mateixa, ja que el 5% de les vendes es destinen a impulsar els seus projectes socials. La directora-gerent de la Fundació Ramon Noguera, Pepita Perich, ha fet un balanç molt positiu de Shopp Out i ha reconegut que la cinquena edició representa “la consolidació d’aquest projecte de shopping social” que organitza la Fundació Ramon Noguera de Girona i que, en només tres anys, s’ha fet amb un lloc propi en el calendari d’activitats de la ciutat. Perich ha destacat que la celebració de Shopp Out a la seu de l’entitat permet donar a conèixer la fundació a un públic més ampli, i ha assenyalat que l’objectiu de futur passa per “sorprendre al visitant cada edició, amb novetats que el continuïn il·lusionant, i que junts caminem en aquesta iniciativa d’èxit de Girona”. “Hem de donar resposta a la confiança que posa la gent en nosaltres”, ha afegit la directora-gerent de la Fundació Ramon Noguera. Shopp Out va obrir les portes dimecres a les 10 del matí i ja des del primer moment el recinte va registrar una bona afluència de gent, que es va intensificar durant el cap de setmana. Els visitants han trobat articles per a la llar, roba d’home, dona i infantil, calçat i altres complements de les següents marques: Bissú, Boxley, Brandy Melville, Canada House, Casa Viva, Castañer, Código Básico, Cooked in Barcelona, Custo Barcelona, Eurekakids, Geox, Gocco, Javier Simorra, Lacoste, LTB, Macson, Mango, Mi&Co, Mon Marcel, Napapijri, New Zealand Auckland, Petrol Industries, Sita Murt, Skunfunk, Stonefly, Sunglass Hut, Superdry, Surkana, Textura, Timberland, VamCats i Yamamay, així com la botiga laFundació, la marca pròpia de la Fundació Ramon Noguera, que està oberta tot l’any. Sota el concepte Happy Shopping, els visitants han pogut gaudir de diferents espais de descans i esbarjo, zona chill out, música i espectacles infantils. La restauració de König, Moritz i Cafès Cornellà s’ha complementat amb l’oferta musical de grups com Blackiss, La Time Machine, Yes the Music i Sra. Karma, les activitats infantils a càrrec de Wonderful Kids i l’actuació diària d’un DJ. Una altra de les novetats d’aquesta cinquena edició de Shopp Out ha estat la instal·lació de dos contenidors de Roba Amiga on els visitants han pogut deixar roba usada, roba de llar, sabates i altres peces tèxtils, un gest que els ha permès “renovar” l’armari i, al mateix temps, col·laborar amb un programa solidari. Es tanca d’aquesta manera el cercle del shopping social: porta la teva roba usada, i compra’n de nova, aportant una part a projectes socials. L’èxit i el ressò d’aquesta iniciativa pionera de la Fundació Ramon Noguera ha anat en augment des de la primera edició del Shopp Out, que va tenir lloc el 2013 i que va comptar amb tres marques en un espai de només 300 m2. En la segona edició l’espai es va doblar i hi van participar set marques, mentre que el maig de l’any passat es va passar a 20 firmes comercials amb més de 4.000 m2 d’exposició. El nombre de marques va créixer a l’octubre del 2014 fins a les més de 30 que hi ha actualment. La Fundació Ramon Noguera, que enguany celebra el seu 50è aniversari, està especialitzada en la creació i gestió de centres i serveis adreçats a persones amb discapacitat intel·lectual i a infants amb trastorn. La Fundació desenvolupa activitats des de dues àrees, la laboral i la social, dóna atenció a més de 900 persones al llarg de l’any i disposa de 248 treballadors (160 dels quals amb discapacitat).