9 de juny 2015

Josep Maria Fonalleras parlarà del concepte de realitat i ficció a les seves novel·les

Ràdio Sarrià.
Josep Maria Fonalleras va publicar el seu primer llibre de narrativa el 1985, El Rei del mambo, i fins ara s’ha dedicat a l’escriptura des de vessants molt diverses com són els articles periodístics, els contes, la novel·la, la crítica literària, els relats per a infants, la traducció o els llibres de cuina. Ha rebut el premi de la Crítica Serra d’Or de novel·la (2013, Amsterdam). Actualment és columnista d’El Periodico i El PuntAvui i aquest 2015 ha publicat La sala d’estar és un camp de futbol (Ara llibres).  La conferència tindrà lloc el dimecres 10 de juny a dos quarts de vuit del vespre a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona. 7+1. Realitat i literatura. Veritats fictícies i ficcions reals és un cicle de conferències  i converses amb escriptors per descobrir com traslladen i/o manipulen la realitat en l’obra literària, com hibriden els fets reals i imaginaris, com construeixen alter egos o es retraten més o menys obertament en les seves novel·les, per  comprovar, finalment, la dificultat de traçar límits i explorar les possibles connexions amagades. En parlarem amb 8 escriptors i/ professors de Literatura: Jordi Gràcia, Antoni Gual, Xavier Pla, Francesc Serés, Lolita Bosch, Cristina Masanés, Josep Maria Fonalleras i Javier Cercas. Les set conferències del cicle 7+1. Realitat i literatura. Veritats fictícies i ficcions reals tindran un colofó amb una conversa amb Javier Cercas (divendres, 19 de juny), que al llarg de la seva obra ha hibridat realitat i ficció amb obres com Soldados de Salamina o la Velocidad de la Luz, i en els darrers llibres ha publicat grans èxits de no ficció com Anatomía de un instante o El impostor. Aquesta és la tercera edició del 7+1, (una denominació que al·ludeix a la programació de set conferències més una activitat de format diferent). La primera edició es va dedicar a conèixer els diferents processos d’escriptura i a la segona edició els escriptors van explicar la construcció dels escenaris de les seves novel·les.