La Udg dirigeix i coordina el projecte arqueològic "GERUNDA" de la Diputació de Girona i dels Ajuntaments de Sarrià de Ter , Vilablareix i Sant Julià de Ramis que té per finalitat definir un recorregut que expliqui els orígens ibers i romans de l'àrea urbana gironina. Aquest projecte que es desenv
olupa en diferents fases, preveu l'excavació de dues vil·les romanes, la del municipi de Sarrià de Ter i la de Vilablareix i un Oppidum Ibèric el del municipi de Sant Julià de Ramis i es desenvoluparà entre els anys 2008 i el 2011, amb un cost total de 430.200€. La Diputació de Girona hi ha destinat 149.700 euros (34,80%); la Universitat de Girona 117.700 euros (27,36%); l’ajuntament de Sant Julià de Ramis 50.000 euros (11,62%); l’ajuntament de Sarrià de Ter 54.600 euros (12,69%) i l’ajuntament de Vilablareix 58.200 euros (13,53%).
En la primera intervenció arqueològica a Sarrià que es van realitzar l'any passat i que va durar un mes, es va posar al descobert una font monumental en un pati i alguns mosaics, segons els arqueolègs, Lluís Palahí i Josep M. Nolla, aquesta font es va construir entre finals del segle II i principis del III D. de C. mentre que aquesta setmana passada els estudiants de la UdG han començat la segona fase de les excavacions, els arqueòlegs confien en localitzar restes importants ja que serà una part que no ha estat excavada anteriorment contràriament a la primera part que es va excavar l'any passat.
olupa en diferents fases, preveu l'excavació de dues vil·les romanes, la del municipi de Sarrià de Ter i la de Vilablareix i un Oppidum Ibèric el del municipi de Sant Julià de Ramis i es desenvoluparà entre els anys 2008 i el 2011, amb un cost total de 430.200€. La Diputació de Girona hi ha destinat 149.700 euros (34,80%); la Universitat de Girona 117.700 euros (27,36%); l’ajuntament de Sant Julià de Ramis 50.000 euros (11,62%); l’ajuntament de Sarrià de Ter 54.600 euros (12,69%) i l’ajuntament de Vilablareix 58.200 euros (13,53%).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada