11 d’abr. 2014

La Costa Brava preveu una bona ocupació per Setmana Santa

video
Ràdio Sarrià.
Des de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines, es destaca que les previsions per a aquesta Setmana Santa són molt similars a les de l'any passat, però que cada vegada  les reserves a darrera hora és una tendència que s'ha incrementat els darrers anys.
Segons dades de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines, els millors registres es podrien donar a establiments de la Costa Brava centre, i lleugerament inferiors a l'Alt Empordà (65%) i a la Selva marítima (75%). A les cases rurals, en canvi, ja tenen un 90% de reserves fetes. Els càmpings que obren també esperen omplir entre un 60% i un 70% dels bungalous. En tots els casos, són previsions similars a les de l'any passat.
Segons la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines, el 75% dels establiments hotelers de la Costa Brava ja obren portes aprofitant les vacances de Setmana Santa. Alguns però, només estaran en marxa durant aquests deu dies i tornaran a tancar per arrencar temporada ja quan arribi el bon temps. A les comarques interiors i a Girona ciutat, en canvi, el 100% dels hotels estaran oberts.
Segons les reserves que fins ara han rebut els hotelers, a l'Alt Empordà la previsió d'ocupació és del 65%, a la Costa Brava centre puja fins al 80% i a la zona de la Selva marítima se situa entorn el 75%. Més enllà del litoral, a la ciutat de Girona i al seu entorn es preveu omplir un 55% de les habitacions, a la Selva interior i a la Garrotxa l'ocupació cauria fins el 40% i a la Cerdanya i el Ripollès se situaria entorn el 50%.
El perfil del turista que aquest dies s'acostarà a les comarques gironines serà bàsicament nacional. Tres de cada quatre turistes que dormin a hotels gironins seran catalans. El 25% restant correspon a visitants francesos, seguits dels belgues. La mitjana d'estada dels clients és de 2,5 dies, i la majoria d'entrades s'esperen el divendres 18 i el dissabte 19 d'abril. Segons dades de la federació, el 68% de les reserves que fins ara s'han fet als establiments associats són per part de clients individuals, i el 32% restant l'han fet operadors turístics.