L’alcalde de
Girona, Carles Puigdemont, ha fet avui un balanç molt positiu de la 59ª edició
del festival ‘Temps de Flors’, un
esdeveniment que continua creixent, especialment entre setmana, i que demostra
que s’està treballant en la
línea correcte per aconseguir un model de ciutat “alegre, oberta dinàmica i
atractiva amb una identitat turística
pròpia”. Puigdemont ha fet aquestes declaracions en la roda de premsa que ha
ofert aquesta tarda juntament amb
la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, per fer una “primera valoració”
de l’edició de
“Girona, Temps de Flors” que es va cloure ahir.
Puigdemont ha dit
que tots els indicadors constaten que el festival continua creixent i ha
assegurat que encara hi ha marge per
seguir fent-ho. “Necessitem créixer i ho farem en la línea adequada,
adreçant-nos a nous mercats, creant
nous continguts i explorant nous formats”, ha assegurat. En aquest sentit, ha
afegit que s’ha notat un increment
de visitants provinents de Madrid, Saragossa, França i el nord d’Europa, “llocs
on s’ha fet una promoció molt
potent”.
L’alcalde ha
valorat així les dades aportades per la regidora de Turisme, Coralí Cunyat, qui
ha destacat que hi ha hagut un increment important de visitants, especialment
entre setmana, una dada que confirma que s’està aconseguint
“desestacionalitzar” el festival, un dels principals objectius de les
polítiques de promoció. Així, ha indicat que hi ha hagut un 22% més de
visitants als museus, un 16,67% més de visites guiades i un 17,7% més d’usuaris
a l’AVE i un 12,72% el nombre de consultes a l’oficina municipal de turisme.
Respecte a aquesta última xifra, ha indicat que, per comunitats autònomes,
destaca l’augment de consultes de visitants provinents del País Valencià (84%)
i de Madrid (45%).
Pel que fa a
l’ocupació hotelera, Cunyat ha destacat que el primer cap de setmana s’ha
mantingut en el 100% i que entre setmana hi ha hagut un increment d’entre un 5%
i un 10% respecte el 2013, situant-se en una forquilla que va del 80% al 95%.
Cunyat ha atribuït
els bons resultats globals a la millora en la promoció de l’esdeveniment a
través de diferents aspectes, com ara l’ampliació de les propostes culturals,
l’obertura de nous escenaris, com els soterranis de la Catedral , la Casa Pastors o el
Micvé, i l’oferta de nous productes. La regidora ha destacat també l’impuls que
el consistori ha donat a l’estratègia comunicativa, tant pel que fa als mitjans
tradicionals com a les xarxes socials. En aquest sentit, ha indicat que el
valor publicitari dels impactes aconseguits en els mitjans online ha estat d’11
milions d’euros, gairebé el doble que fa 2 anys.
La regidora de
Turisme ha destacat també que “s’ha aconseguit mantenir l’essència del
festival, amb elements tant característics i únics com la participació dels
voluntaris o el mix d’art contemporani i tradicional, però alhora s’ha
modernitzat amb noves propostes com l’exposició Color latent de la Casa Pastors , el
festival A Capella o la proposta Un museu a l’aparador”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada