15 d’oct. 2014

Les Fires de Sant Narcís aposten per una programació infantil i familiar d’innovació i qualitat

Ràdio Sarrià.
La tinenta d’alcalde i regidora d’Ocupació i Empresa de l’Ajuntament de Girona, Marta Madrenas, i el director del Corte Inglés – Hipercor a Girona, Jaume Susin, han presentat aquest matí la programació infantil i familiar de les Fires de Sant Narcís 2014, que està patrocinada per Hipercor. La presentació s’ha aprofitat també per signar el conveni de col·laboració en relació amb la participació de l’empresa a les festes gironines. La programació infantil i familiar de les Fires d’enguany presenta novetats significatives com ara la voluntat de recuperació del món dels titelles de Girona. Aquest any Titelles Vergés, casa centenària que ja compta amb una tercera generació a les seves espatlles, reprèn les obres del TEI de Sant Marçal i les refà donant el seu toc. Presentarà quatre obres en sessions dobles al matí i a la tarda: Guinyol als Setges de Girona, El restaurant d’en Guinyol, En Guinyol i les Illes Formigues i El Guinyol cuiner.Uns altres actes destacats són els que prenen vida pels carrers de Girona. Com si d’un itinerari es tractés, al parc del Migdia es duran a terme carreres de sacs, llançament de sarbatana i campionats de bèlit amb la intenció de recuperar els jocs infantils antics. I també, de forma itinerant, es faran dos espectacles “sobre rodes”: el Bicicadabra, del Màgic Fèlix, i l’obra de teatre Cíclic, amb produccions La Trapa. El dia 29 d’octubre El venedor d’històries delectarà els gironins i gironines amb la narració d’històries i contes al Punt de Trobada de la Rambla amb sessions matí i tarda amb la voluntat de recuperar aquest saber popular.Cal destacar, també, una novetat que la regidora Marta Madrenas, en nom de l’Ajuntament, ha manifestat que els fa “una il·lusió especial”. Es tracta de la 1a Gimcana de Sant Narcís; activitat familiar, lúdica, cultural i esportiva que té com a finalitat, no només descobrir aspectes de Girona, sinó propiciar la interacció entre les diverses generacions familiars, ja que es formaran grups de quatre persones (nens, pares i avis) per participar-hi.La presentació ha acabat amb la voluntat d’Hipercor de donar suport any rere any a les Fires de Sant Narcís; especialment a les activitats destinades als infants, ja que l’empresa té vocació d’estar on es desenvolupen les activitats socials i familiars de la ciutat. “És bo que hi hagi empreses que s’impliquin i apostin per la festa major de Girona, que és un moment molt especial per als gironins i gironines, ja que gaudeixen més que mai de al ciutat”, ha destacat Madrenas.