Els treballadors d'Aena de l'aeroport de Girona han denunciat avui les deficiències
de seguretat que segons ells pateixen les instal·lacions, es queixen que l'equipament dels Bombers és obsolet, que cal repintar parts de
la pista i que hi ha perill que les aus tornin a danyar avions, com ja va
passar l'any passat.
Els treballadors ja han presentat cinc queixes davant la Inspecció de Treball, i
asseguren que la direcció de l'aeroport no els
escolta.
Aquest dimecres, s'han manifestat dins mateix de la
terminal amb una pancarta que deia "Aena no a la inseguretat"
Els treballadors critiquen que el material amb què compten els
Bombers és obsolet i que el seu equipament és "incomplert".
Tant CCOO com la USO
critiquen que la situació que viuen els Bombers és "preocupant" i
que, a més, al personal de l'aeroport no se li fa formació en matèria de
seguretat. A més, asseguren que les mancances també es traslladen a les pistes
mateix, on hi ha parts sense pintar i on es corre el risc que les aus (en
especial, els gavians) tornin a malmetre un avió, com ja va passar al juliol
amb una aeronau de Transavia, que va impactar contra una bandada.
"S'han reduït les hores dels falconers que s'encarreguen de mantenir
els ocells a ratlla", critica el responsable de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de
Girona, Xavier Lao. El portaveu sindical també assegura que aquella part del
personal que s'encarrega de vigilar que no hi hagi obstacles (tant a pista com
als entorns de l'aeroport) treballa amb "material obsolet" o,
directament, a ull.
Per la seva banda Aena assegura que l'equipament compta amb
"més cotxes de Bombers" dels què marca la normativa OACI -la
d'aviació internacional- en un aeroport de la categoria que té Girona. I que
tots els vehicles "estan plenament operatius" i que ja es preveu ampliar l'horari dels
falconers als mesos d'estiu, que és quan hi ha més presència d'aus pel bon
temps. Pel què fa a la pintura de les pistes, recorden que ara fa poc,
l'aeroport va obtenir una certificació per a la qual era necessari acreditar el
bon estat d'aquestes línies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada