Els investigadors de la col·lisió de l'Airbus A320
creuen que el copilot va estavellar l'aparell "amb voluntat de destruir
l'avió" per raons que es desconeixen.
Andreas Lubitz |
El
fiscal de Marsella encarregat del cas, Brice Robin, ha explicat a la premsa que el copilot,
identificat com Andreas Lubitz, de 28 anys i de nacionalitat alemanya va respirar "amb normalitat" fins al moment
de la col·lisió als Alps francesos, segons la gravació sonora de la caixa negra.
Malgrat
que en els primers 20 minuts el copilot va mantenir una conversa "normal i
cortès" amb el comandant, després s'escolta el comandant parlant de preparar
l'informe d'aterratge a Düsseldorf, al qual el copilot respon de forma
"lacònica". Posteriorment, el comandant demana al copilot prendre el comandament i s'escolta el moviment
d'una de les butaques i una porta que es tanca. En
aquell moment, quan el copilot ja està sol, acciona el sistema de descens i ja
no torna a parlar fins al moment de la col·lisió. El comandant intenta tornar a entrar i no pot, pica a la porta diverses vegades i no hi ha resposta.
Robin ha dit que les víctimes no es van adonar del que passava fins a l'últim moment
perquè en la gravació no s'escolten crits fins a poc abans de l'impacte.
Segons ha aclarit, s'escolta un soroll de
respiració fins al final, el que indicaria que "el copilot estava
viu" i ho va fer conscientment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada