Ahir al vespre es va tancar l'exposició Girona, Temps de Flors que ha estat un any més tot un éxit. Així com també ho ha estat la iniciativa solidària del Monastir de Sant Daniel on es van repartir les mil azalees per un euro cadascuna, per convertir-se en un miler d'àpats pel Banc dels Aliments.
També va tancar ahir el Festival Internacional de Música a Cappella que va tancar amb l'actuació a la Plaça Independència amb el grup Opus Jam.
Pel que fa a Instagram, una de les xarxes socials més actives durant l’esdeveniment floral, s’han registrat 119.601 impressions diàries amb l’etiqueta #instaflors i 92.206 impressions diàries amb l’etiqueta #TempsdeFlors entre el 9 i el 17 de maig. Alguns dels espais més fotografiats han estat les flors del riu Onyar, el claustre de Sant Pere de Galligants o les escales de la basílica de Sant Feliu. L’augment de visitants s’ha notat en tots els àmbits. Des de l’Oficina de Turisme de la Rambla també han registrat un increment del 13’14% respecte les consultes efectuades per l’edició 2014 de Girona, Temps de Flors i s’ha passat de les 6.338 consultes fetes l’any anterior a les 7.171 d’aquest any.
I seguint la tendència de l’any passat s’han consolidat les visites fetes entre setmana i la presència de visitants procedents de l’Estat francès, del total de persones a les quals s’ha arribat a través del Facebook de Turisme, 366.700 són de l’Estat francès, especialment de Lió (57.243), Tolosa (45.405), Montpeller (27.500) i París (12.555). Molts d’aquests visitants han arribat a la ciutat amb tren. Gràcies a la campanya engegada aquest any amb RENFE per oferir descomptes del 35% en els bitllets de Rodalies, dos de cada tres persones que han arribat a la ciutat a través d’aquest mitjà ho ha fet amb Rodalies. Durant els 9 dies de Temps de Flors, hi han hagut 123.000 moviments a l’estació de tren de Girona, una xifra que suposa un increment de moviments del 23’3% respecte el mateix període de l’any passat. Uns 81.000 d’aquests moviments s’han fet amb el servei de Rodalies, un 22’1% més que els que es van fer el 2014. També cal ressaltar l’augment de visitants que han experimentat els quatre museus municipals, que han incrementat un 18% les persones que els han visitat durant aquest dies respecte l’any anterior. Altres xifres que cal destacar són els més de 13 milions d’euros amb que s’ha estimat el valor publicitari dels impactes aconseguits en mitjans digitals (2 milions d’euros més que l’any passat) o l’augment entre un 3 i un 5% de l’ocupació hotelera i d’un 3% en les vendes dels comerços que han registrat les associacions del sector.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada