17 d’ag. 2015

El Festival de Cap Roig es consolida com el certamen musical de referència de l'estiu i torna a batre el rècord de públic, amb 44.743 espectadors

Ràdio Sarrià.
El Festival de Cap Roig clausura avui el seu 15ª edició amb el segon concert d'Alejandro Sanz. L'esperada presència de l'artista pop espanyol més reconegut avui a tot el món ha estat el colofó del conjunt de grans actuacions que han tingut lloc durant l'últim mes i mitjà a l'auditori a l'aire lliure del jardí botànic de Cap Roig.
El Festival es va iniciar el 10 de juliol amb Sting. En conjunt, el Festival, organitzat per “la Caixa” i dirigit per la promotora Edicions Musicals Clipper´s, ha programat un cartell de 23 concerts, amb una assistència total de 44.743 espectadors. Aquesta xifra suposa batre de nou el rècord de públic, que en 2014 va aconseguir les 43.232 persones. És el tercer any consecutiu que el Festival supera els seus registres històrics de nombre d'espectadors. El percentatge d'assistència als concerts també ha presentat un nivell molt elevat, amb un 95,6%. El públic va esgotar de manera anticipada les entrades de 19 dels 23 concerts programats. El director general de la Fundació Bancària “la Caixa”, Jaume Giró, va destacar que l'edició del 2015 del Festival de Cap Roig “ha suposat la culminació de cinc anys d'intens treball per situar l'esdeveniment com una de les cites musicals de referència a nivell europeu”. Giró també va assenyalar que “l'increment del prestigi internacional ha anat paral·lel a un augment de la vinculació local del Festival, amb una important contribució a la dinamització del teixit empresarial, tant en termes d'impacte econòmic directe com de projecció turística de la zona”. En aquest sentit, Giró va anunciar que “la Caixa”, impulsor i organitzador de l'esdeveniment en aquests últims cinc anys, presentarà el mes que ve un exhaustiu estudi sobre l'impacte econòmic del festival, que està ultimant en aquests moments una prestigiosa consultora independent. D'altra banda, Jaume Giró ha valorat “l'excel·lent resposta del públic al programa musical”, la qual cosa, en la seva opinió, “suposa el millor reconeixement possible a l'esforç fet per reunir en Cap Roig als principals artistes nacionals i internacionals”.
El president d'Edicions Musicals Clipper’s i director del festival, Juli Guiu, va destacar que “em sento un privilegiat per poder reunir concerts irrepetibles en un espai únic com és Cap Roig, com és el cas del concert de Tony Bennet & *Lady Gaga, o de grans artistes internacionals com Sting o Ben Harper; nacionals, com Alejandro Sanz, Antonio Orozco, Rosario i Pablo Alborán; i catalans, com Els Amics dels Arts, Blaumut i Mishima. També es consolida l'èxit de Cap Roig mini amb dos concerts de Peppa Pig i SP3. Per tot això, em sento molt satisfet i és un honor per a mi i per Clipper´s poder ser els promotors d'aquest festival”. Guiu va manifestar el seu agraïment a “la Caixa”, com a patrocinador principal, i al conjunt de tots els patrocinadors que confien any rere any en el Festival: “Tots ells” va afirmar Guiu- “fan possible posicionar-nos dins dels festivals de referència a nivell europeu”.
L'edició del Festival  2015 s'ha celebrat un concert solidari, la nit Oooh! Cap Roig, en la qual van participar els grups vocals de referència a Catalunya, DeuDeVeu i In crescendo, guanyadors del concurs Oh happy day. Gràcies a aquesta iniciativa, per cada entrada venuda, l'organització del Festival aporta 2,5 euros a la Fundació Oncolliga de Girona.
La programació infantil també ha cobrat una gran importància des que, en 2013, es va iniciar Cap Roig Mini. Aquest any, Peppa Pig i els SP3 han estat els protagonistes de les actuacions dirigides al públic familiar. Ja des de l'edició passada, el restaurant Via Veneto es va fer càrrec de l'oferta gastronòmica. L'establiment, l'únic restaurant català premiat amb un estel Michelin ininterrompudament des de fa 40 anys, ha desplaçat el seu personal als Jardins de Cap Roig els dies de concert per oferir una variada carta basada en productes de qualitat i de proximitat del Empordá: el millor peix de la Llotja de Palamós, la millor selecció de carn de Girona i fruita i verdura de payeses locals. Pere Monjo, director del Via Veneto, s'ha declarat “satisfet de portar el reconegut servei i la premiada gastronomia de l'establiment al Festival de Cap Roig, amb un equip de 100 professionals repartits en tres espais diferents.