17 d’abr. 2015

Nens i nenes de la ciutat expliquen Girona als turistes més menuts

Ràdio Sarrià.
L’Ajuntament de Girona ha presentat aquest matí una nova guia turística de la ciutat adreçada als nens i nenes que visiten Girona. El projecte d’elaborar la guia es va oferir com a recurs educatiu a totes les escoles de la ciutat a principis del curs passat i s’hi va acollir l’escola de Domeny, que ha treballat el projecte durant un any i mig. Guia turística de Girona per a infants estarà disponible a través del web www.girona.cat/infants en tres idiomes: català, castellà i anglès. A través d’aquesta iniciativa, els 43 alumnes de 6è de primària de l’escola Domeny han treballat sobre els aspectes de la ciutat que els semblen més atractius i que explicarien als nens i nenes com ells quan visitessin la ciutat amb la seva família per fer-hi turisme. Es tracta d’elements que no acostumen a sortir en una guia convencional. La Guia es divideix en els següents apartats: cultura, curiositats, esbarjo, esdeveniments, gastronomia, llegendes i passatemps. A dins de cada apartat, hi ha les propostes que els alumnes han fet sobre aquell aspecte de la visita amb una fitxa descriptiva i una foto. Fent un símil amb la tecnologia usada en les pel·lícules 3D de Disney, que té en compte la distància entre els ulls dels infants, l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha subratllat que en aquesta guia s’ha buscat també aquest “punt de vista únic” dels nens, diferent de si un adult elabora una guia en clau infantil. “Ens heu fet un regal preciós, impagable i que només podríeu fer vosaltres. Tindreu un material fabulós per fer d’ambaixadors de la ciutat als nens i nenes com vosaltres que ens visitin”, ha assegurat. El treball que s’ha fet amb aquest projecte és, a més, un “bon model d’activitat competencial lingüística”, tal com ha explicat la directora de l’escola Domeny, Anna Alsina. “És una acció que demana als alumnes fer recerca, una lectura comprensiva, una discriminació d’informació, una valoració del contingut i escriure pensant en qui ha de llegir-ho. En les activitats que fem busquem que, a més d’oferir un aprenentatge, tinguin una finalitat funcional”, ha afegit. Quatre representats dels alumnes que han fet el projecte, la Fiona, la Clara, l’Alexandra i en Bruno, han parlat de la seva experiència amb la guia que, tot i que al principi els va fer “por” per la “responsabilitat” que suposava, han trobat una idea “molt bona” i “divertida” que els va fer molta il·lusió. Per tal de mantenir el projecte, des del consistori s’ha proposat a l’escola que la Guia es converteixi en projecte de centre i es pugui anar actualitzant cada any amb els alumnes del cicle superior. S’estudiarà també la possibilitat d’adaptar la guia en una aplicació per a dispositius mòbils.